Supporttekniker till bolag inom spelutveckling

Supporttekniker till bolag inom spelutveckling

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill ta dig an utmaningen att leverera förstklassig support på ett uppdrag hos vår kund som är ett häftigt spelbolag. Har du minst 6 månaders erfarenhet inom IT är det dig vi vill få kontakt med.

Kunden har vuxit från 50 till 100 personer och flyttar snart till ett nytt kontor. Det innebär att kunden behöver ta in fler kollegor som ska stötta användare vid mjuk- eller hårdvaruproblem. Du kommer att ingå i ett IT-team på 4 personer och vara kontorets IT-tekniker och 1st line support.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt ha kontakt med användare med olika typ av applikationer och plattformar. Som supporttekniker kommer du att ge support via telefon, mail samt fjärrstyrning. Stor vikt kommer att ligga på felsökning av hårdvara, supportera konferensrum och on- och offboarding.

Arbetstiden är till 100% förlagd till kontoret i Sickla.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning i grunden och har ett genuint intresse för IT och teknik. Du är kommunikativ, har en hög servicekänsla och har goda tekniska kunskaper

Krav
- Minst 6 månaders erfarenhet av liknande roll
- Windowsklienter
- Active Directory
- Microsoft Office 365
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024