Supporttekniker till First Line

Arbetsbeskrivning

Crystone är ett av nordens ledande webbhotell och hostingföretag med kontor Sverige, USA och Turkiet.Våra kunder finns över hela världen och är såväl privatpersoner och föreningar som företag, i alla storlekar.Många stora och välkända organisationer har genom åren valt oss som leverantör, däribland Tele2/Comviq,Voddler, Intersport, Studentum, Parlino och Procter & Gamble. Att vara "driven, engagerad och ansvarstagande" är våra viktigaste ledord och det ger våra kunder en framtidssäker leverantör med stabila och pålitliga tjänster.Vi är tillräckligt små för att alltid kunna fatta snabba beslut, men stora nog att leverera hosting i världsklass och vi älskar utveckling och framgång.På Crystone får du ta eget ansvar, riktigt ansvar.Men du får också uppleva en företagskultur där alla stöttar varandra i varje situation och att har alltid kul "under hela vägen".Vill du arbeta för Sveriges häftigaste och kanske mest utvecklade Webbhosting företag?Till vår supportavdelning söker vi en first line supporttekniker.Vår avdelning består utav mycket erfarna och engagerade supporttekniker och nu är vi behov av en till duktig medarbetare!VI ERBJUDER: Ett stabilt företag som jobbar mot en konjunkturstark marknad tillsammans med mycket erfarenhet i bagaget.Möjlighet till stort inflytande och påverkan.Vi är ett företag utan byråkrati och med korta, snabba beslutsvägar.Professionell och social gemenskap!Fräscha lokaler, precis utanför tullarna (nära till buss, tunnelbana och tvärbana).En engagerad och väldigt trevlig arbetsatmosfär, med drivna och kompetenta kollegor.OM TJÄNSTEN: Arbetsuppgifterna innefattar kundkontakt via vårt ärendehanteringssystem och via telefon.De ärenden som våra kunder inkommer med är ofta unika och detta medför en stor variation i arbetsuppgifterna.Huvudsakligen handlar arbetet om att informera och vägleda våra kunder i våra system och tjänster, även fakturahantering och uppgiftshantering.Kväll och helgarbete ingår i tjänsten.DINA EGENSKAPER & KUNSKAPER: Du innehar en hög social kompetens och brinner för kundkontakt, tidigare erfarenhet av arbete mot slutkund är ett krav.Den vi söker är en problemlösare som kan arbeta obehindrat under stress.Att du lär dig snabbt är mycket viktigt då vi är i en evigt avancerande bransch med hög takt.Du har en genomgående datorvana och förståelse för hur e-post, FTP, hemsidor hur de fungerar med script och DNSregister och internet fungerar samt har vana av Officepaketet.Som person är du prestigelös med ett naturligt ansvarskännande.Du är självgående och trivs med att arbeta i ett tufft klimat där arbetet stundtals måste utföras under stark tidspress.Du kan ta kritik och har lätt för att skilja på sak och person.Tidigare erfarenhet av arbete inom webbhotell är mycket meriterande.KRAV: Våra arbetsspråk är svenska och engelska.Kompetens från arbete mot slutkund.God förståelse för hur en hemsida fungerar och byggs upp.(FTP, HTML, CSS, databas, CMS) Kunskap om hur e-post fungerar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CRYSTONE AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 augusti 2010
  • Ansök senast: 19 september 2010

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010