Supporttekniker till IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Capio S:t Görans Sjukhus ingår i en av Europas ledande vårdkoncerner, Ramsay Santé, och är det första och enda privat drivna akutsjukhuset i Sverige. Sjukhuset är centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm och har cirka 2 300 anställda, 340 vårdplatser och vi tar emot drygt 290 000 besök om året. Tidningen Dagens Medicin har utsett Capio S:t Görans Sjukhus till ”Bästa mindre sjukhus 2019”.

Vår vision är att driva framtidens sjukvård, att ge bättre vård genom att lära, utmana och förnya. Våra värderingar är ”Du är viktig – din åsikt gör skillnad”, ”Vi är nyfikna och modiga” och ”Vi vill alltid bli bättre”. Vi har en attraktiv poänglönemodell, ”S:t Göranmodellen”, och erbjuder en mängd förmåner för medarbetare via vår förmånsportal Benify, bland annat friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till ett gratis gym. Vi kan även erbjuda nybyggda personalbostäder nära sjukhuset.



Uppdraget 

Att vara en del av supportorganisationen på IT-avdelningen innefattar huvudsakligen att ta emot, åtgärda och genomföra förbättringar efter mindre och större incidenter.

Planera, prioritera och utföra förändringsärenden, delta i projekt samt att kontinuerligt arbeta med kommunikation och information är också grundläggande. Uppdraget inkluderar schemalagda kompenserande beredskapsperioder. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2021-02-01 eller efter överenskommelse. 

Om oss 

Du som vill arbeta med och utveckla vår IT-support är varmt välkommen till en arbetsplats där vi är stolta över vår bredd inom kompetens, förutsättningar och bakgrunder: jämlikhet och jämställdhet värderas självklart väldigt högt hos oss. Du kommer att bli en del av IT-supportorganisationen och samarbeta nära med både kollegor inom samtliga områden på IT-avdelningen såväl som användare och beslutsfattare i verksamheten.  

IT-avdelningens grunduppdrag är att ge sjukhuset bästa möjliga IT-stöd i vårt hälso- och sjukvårdsuppdrag och värderingar. Vi gör detta genom att konkret arbeta med tillgänglighet, spårbarhet, riktighet och sekretess för alla informationsmängder såväl som att vara innovativa inom strategiska områden som patientdelaktighet och effektivt omhändertagande över vårdgivargränser. Precis som alla verksamheter inom Capio S:t Görans Sjukhus arbetar vi enligt vårt koncept med ständiga förbättringar; alla anställda har uppdraget – och möjligheten – att kontinuerligt påverka och förbättra vår verksamhet. Hos oss får du som har stor drivkraft och vilja goda möjligheter att växa med ansvar och utvecklas med – och påverka - de utmaningar som ditt uppdrag medför. 

Om dig  

Krav är att du har erfarenhet av arbete i en helpdesk/supportorganisation under minst 3 år och att du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift då kommunikationsförmåga och skicklighet kring informationssammanställning är avgörande. Din tekniska kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning och system som Active Directory och Office365 är självklart hög. Meriterande om du har erfarenhet av vårdsystem.  Som person vill vi att du är engagerad, driven och social, van att jobba i grupp. Du är fokuserad, kvalitetsmedveten och förstår vikten av prioritering och planering i arbetsvardagen. Vi ser att du också är vetgirig och har lätt att lära dig nya kunskaper.  Har du erfarenhet av att ha arbetat inom vården tidigare är det meriterande. 

För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Rene Lambin på rene.lambin@capiostgoran.se. 

Välkommen med din ansökan senast 2020-12-31 via vår hemsida: http://capiostgoran.se/arbetahososs/lediga-jobb/ 

Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.  Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Brita Bramberg
08-5870 2025
Enhetschef Marie Carlsson
08-5870 2051
Rene Lambin, enhetschef
08-5870 2711
Brita Bramberg, HR-chef
08-5870 2025
Emma Jonsson
08-58701699

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capio S:t Görans Sjukhus, Stab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

11281 Stockholm
None

Postadress

Box 1064
Stockholm, 11281

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

9 maj 2021