supporttekniker till IT-bolag i Örebro

supporttekniker till IT-bolag i Örebro

Arbetsbeskrivning

TNG söker en first line / supporttekniker / helpdesk till vår kund i centrala Örebro

TNG söker för kunds räkning en helpdesk / supporttekniker / first line-support som är serviceinriktad och gillar problemlösning. Du kommer arbeta i ett supportteam med starkt kundfokus på en modern arbetsplats i centrala Örebro.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du kommer få arbeta i ett växande och framgångsrikt produktbolag med en grupp av erfarna supporttekniker där du får möjligheten att utveckla din kompetens. Kunden är ett innovativt IT-bolag som är marknadsledande inom sin bransch.

Som konsult via TNG arbetar du tryggt med kollektivavtal, försäkringar och självklart friskvårdsbidrag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge teknisk användarsupport kring kundens produkter samt minimera störningar. Tillsammans med teamet arbetar du för att säkerställa att kunderna får en snabb och effektiv support.

I rollen hanterar du en stor variation av supportfrågor. Du registrerar nya kunder, hanterar enklare problem av administrativ karaktär och löser svårare tekniska uppgifter, som kräver mer omfattande utredningar. Du arbetar självständigt och hanterar många uppgifter parallellt. 

• IT-support
• Felsökning
• Administration

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som supporttekniker är det också din uppgift att identifiera viktiga kundbehov och ta dessa vidare inom organisationen, så att företaget på bästa sätt kan ta hand om och utveckla kundens produkter för ökad kundnöjdhet. Utöver kontakten med kunder och kollegor i supporten har du även en löpande dialog med utvecklingsteamet på företaget.

Du kommer vara anställd av TNG och arbeta hos vår kund under hela uppdraget. Det är ett längre konsultuppdrag med start omgående eller enligt överenskommelse. Det finns goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet från service och en god systemkunskap. Du har mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, både i tal och i skrift. 

Vi söker dig som är kommunikativ och pedagogisk. Du tar ett stort eget ansvar och trivs att arbeta tillsammans med andra. Vidare så har du ett genuint intresse för service och kvalitet. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010