Supporttekniker till IT-enheten

Arbetsbeskrivning

Konsult- och serviceförvaltningen har till uppgift att leverera interna servicetjänster som utmärks av en aktiv och stark servicekultur. Förvaltningen består av avdelningarna; fastighet, drift- och service, kost samt administrativa stödtjänster.



IT enheten tillhör vår Konsult- och serviceförvaltning och ingår i avdelningen för administrativa stödtjänster.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ge bästa möjliga service och har kunden i fokus. Ditt arbete går ut på att dagligen ta emot de supportärendena som kommer in och prioritera dem. Där det finns möjlighet för dig att agera på ett ärende så gör du det övriga ärenden hänvisar du vidare till dina kollegor. De ärenden som kommer in hanterar du i vårt ärendehanteringssystem Easit.

Kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö.

Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt. Till hjälp finns tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsverktyg med mera. Oavsett ärende bemöter du kunden med högsta kvalité och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.

Vi erbjuder dig ett arbete i en grupp med hög kompetens som ger dig goda möjligheter att utvecklas. Dina arbetsuppgifter kommer att vara växlande och ge dig möjligheter att lära nya saker likväl som att jobba med regelbundet återkommande uppgifter.

Arbetet sker i en intensiv miljö där man löser tekniskt komplicerade problem och ges möjlighet att utvecklas i sin roll genom olika spännande och utmanande uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som i grunden har en utbildning från IT-gymnasium alternativt avslutat en teknisk KY-utbildning.

Du har goda tekniska kunskaper. Meriterande är om du har tidigare arbetslivserfarenhet från att sitta i en Servicedesk, första linje, andra linje eller arbete med IT-support.

Du är analytisk, lösningsorienterad, och pedagogisk. Du har en nyfikenhet och motivation till att kontinuerligt vidareutveckla dina tekniska kunskaper. Du har grundläggande kunskaper inom Windows 7, 8 och/eller 10, MS Office samt Active Directory och TCP/IP.

Du talar, läser och skriver svenska och engelska obehindrat.

Du motiveras av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna/kunderna. Du som person är social, hjälpsam och strukturerad. Du är konsultmässig i ditt sätt och har en positiv grundinställning, samt att du är bekväm i rollen med att träffa nya människor.

Du har en härlig energi och gillar att göra det där lilla extra för kunden.

Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik

Kontaktpersoner på detta företaget

Tonie Hellgren, Enhetschef IT-enheten
0660-882 04
Roger Grimmer, Servicedeskansvarig
0660-882 05

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 6
None

Postadress

Järnvägsgatan 6
Örnsköldsvik, 89131

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024