Supporttekniker till IT-supportens servicedesk

Supporttekniker till IT-supportens servicedesk

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. Under 2023 växer avdelningen med 60-talet nya medarbetare inom flertalet roller inom systemutveckling; IT-infrastruktur, supportfunktioner samt projektledning och IT-säkerhet. Hos oss får du goda möjligheter att växa och kompetensutvecklas efter dina förutsättningar och intresseområden. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att leverera och utveckla IT-avdelningens supportverksamhet till Kriminalvårdens 16 000 anställda. Du drivs av att hjälpa och utbilda andra människor med digitala hjälpmedel och har ett stort intresse av att förstå medarbetarnas behov och förväntningar.

Som supporttekniker i IT-supportens servicedesk på huvudkontoret i Norrköping kommer du jobba självständigt med felavhjälpning och användarhandledning till användare. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa och stötta användare som har problem med sina datorer, telefoner, applikationer och kringutrustning. Du kommer ansvara för IT-utrustning på de arbetsplatser och konferensrum som finns placerade i huvudkontoret lokaler. Som supporttekniker i servicedesken ingår du i gruppen för IT-support där gruppen har en daglig kontakt och tillsammans ansvarar för att lösa tekniska ärenden och frågor från myndighetens användare..

Du kommer att vara placerad på IT-avdelningen under sektionen för IT-Servicecenter. Sektionen ansvarar för första linjens IT-support samt lokal IT-service med hjälp av mobila IT-serviceteam. Tillsammans med dina kollegor i IT-supporten arbetar du aktivt för stödja våra användare på ett kvalitativt och effektivt sätt.

I din serviceroll kommer du att:
• leverera första linjens felavhjälpning och användarhandledning, främst över desk men även via telefon och ärendehanteringssystem.
• på ett kreativt sätt bidra till ökad digital mognad i verksamheten genom att t.ex. agera rådgivande, guida och stötta användare gällande IT-avdelningens tjänster
• utveckla våra arbetssätt och processer för att öka kvalitén och effektiviteten i våra leveranser.
• vara 1:a kontakt för medarbetare på huvudkontoret gällande frågor och felsökning främst relaterat till IT-arbetsplats och videosystem.


KVALIFIKATIONER
För rollen som supporttekniker i IT-supportens servicedesk söker vi dig som arbetar bra med andra människor och kan relatera till dessa på ett lyhört sätt samt ser relationer i sitt rätta perspektiv. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap. I stressituationer ser vi att du är stabil, trygg och kontrollerad samt att du fokuserar på rätt saker.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av service eller support inom IT
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska
• Tekniskt intresse

Det är meriterande med:
• Gymnasieutbildning med inriktning mot teknik
• Erfarenhet inom IT 1:a linjesupport
• Erfarenhet av fysisk kundkontakt
• Erfarenhet av arbete enligt ITIL
• God kunskap och förståelse inom IT ur ett användarperspektiv
• Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer
• Kunskap om hårdvara gällande PC, tunna terminaler, bärbara datorer, skrivare, videoutrustning

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024