OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver fler teknikhjältar som kan hjälpa oss utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Är du en av dem?
Utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor. En arbetsgivare med fokus på både ett hållbart arbetsliv och en samhällsgärning att vara stolt över. En möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det?
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framförallt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.
Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6800 användare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supporttekniker ger du bästa tänkbara support till alla IT-användare inom Sveriges alla länsstyrelser. Du kommer att ge support för alla IT-relaterade frågor och problem som uppstår oavsett vilken applikation eller hårdvara det gäller. Kontakten med användarna sker främst via telefon och användarportal.
I arbetet ingår att aktivt bidra i vårt eget utvecklings- och förbättringsarbete. Att delta i uppdrag eller projekt kan också förekomma där du representerar Servicedesk. I detta jobb är det viktigt att du gillar att ha kontakt med människor och ge bra service. Arbetet är omväxlande, utmanande och ger kontinuerlig utveckling.
Som supporttekniker ingår du i funktionen Servicedesk. Vi är IT-avdelningens kontaktyta för användarnära tjänster.
Placeringsort: Mariestad
KVALIFIKATIONER
Krav:
• Högskoleexamen inom ett eller fler områden inom IT, eller motsvarande kunskaper/kompetens.
• Du har en teknisk förståelse för hur lösningar är uppbyggda.
• Du har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska.
Meriterande:
• Du har erfarenhet av servicedeskarbete.
• Du har god vana att felsöka i olika datamiljöer.
• Du har god kompetens inom mobilitetsplattformar, telefoner/surfplattor och dess olika operativsystemsystem samt UEM hantering.
• Erfarenhet av Windows 10, MECM, AD-hantering, Exchange, Nätverk, PowerShell.
Personliga egenskaper:
• Pedagogisk förmåga samt vana att hantera och anpassa information för olika målgrupper.
• Du har god samarbetsförmåga.
• Du kan kommunicera på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt i såväl tal som skrift.
• Du har förmåga att hantera många aktiviteter samtidigt, med noggrannhet och struktur.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Det är också viktigt att du kan identifiera dig med och leva upp till vår värdegrund som innebär att du ska vara lyhörd, engagerad och pålitlig.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.