Supporttekniker till myndighet i Stockholm

Supporttekniker till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du minst två års erfarenhet av systemsupport?Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdragetVi söker en supporttekniker till vår kund i Stockholm som arbetar medekonomisk styrning för myndigheter i Sverige. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemanniamed start 1 juli och pågår fram till 30 juni 2025. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget i ytterligare 12 månader. Tjänstgöringsgraden för uppdragetär på 100% och arbetstiderna är förlagda till kontorstider på vardagar. Duarbetar vid kundens kontor i centrala Stockholm ochdet finns viss möjlighet till distansarbete.Dina arbetsuppgifter
Under uppdraget kommer du att arbeta i kundens systemsupport med öppettider 09:00 - 16:00 varje vardag. Du kommer svara påmjukvarufrågor avseende det statliga informationssystemet Hermes.Supporten sker via telefon, webb och mejl. Uppdraget kan också innebära nedan arbetsuppgifter:
• Se till att IT-utrustning fungerar.• Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Minst 2 års erfarenhet, från de senaste 3 åren av kundsupport avseende system (mjukvara).
Flerårig erfarenhet av ärendehanteringssystem för registrering av ärenden.
Flerårig erfarenhet och kunna visa på god kompetens kring pedagogiskt arbetssätt gentemot kunder och kolleger.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).

Du behöver också varatillgänglig för digital intervju med kund under perioden 4 - 7 juni 2024 samtkunna ange en referens för liknande utfört uppdrag.Vi söker en serviceinriktad person med vana att hantera kundärenden avseende rådgivning och support. Du är pedagogisk med god kommunikativ och administrativ förmåga. Vidare behöver du dels vara van vid attarbeta självständigt men också gemensamt med övriga supporthandläggare.

Meriterande
Kompetens om statlig styrning och erfarenhet av för uppdraget relevant uppdrag inom statlig verksamhet.
Dokumenterad kompetens om och erfarenhet av att arbeta med finansiella system, mer specifikt ekonomi-, redovisning- och budgetsystem.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2/6 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Pernilla Gärdén pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024