Supporttekniker till SAABs servicedesk

Supporttekniker till SAABs servicedesk

Arbetsbeskrivning

Är du i startgroparna eller har precis börjat ditt arbetsliv inom IT? Vi har nu kanske marknadens mest attraktiva supporttjänst. Det här kommer vara en flygande start i din karriär där du får en väl paketerad och genomtänkt tjänst. Du kommer såklart vara fokuserad inom support och hjälpa till att lösa ärenden men det här är ingen vanlig 1st line support. Du blir anställd på Centric och uppdraget är hos SAAB, där du kommer ingå i ett team inom IT-operations. 

Tjänsten är skräddarsydd efter SAAB som satsar mycket på just denna funktion. Det gör att dina arbetsuppgifter varierar och du kommer lära dig mycket på kort tid, då tjänsten är uppdelad enligt följande:
- Support 
- Backoffice 
- Request fulfillment 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området som de kallar för ”fronten” kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. 

Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten.

Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar men vissa moment måste helt enkelt göras av en person. Dessa ärenden hanteras primärt under nattpassen, där du ungefär var 15e vecka kommer bli tilldelad ett nattpass. 

Din profil och kvalifikationen
Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.

Vi ser gärna att du har:
- Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT / Teknik.
- En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem
- Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift 
- Goda kunskaper om Windows 10
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan krav på visst medborgarskap förekomma.
Vad vi erbjuder
Centric erbjuder i samarbete med SAAB en intern utbildning under uppdraget som kommer gå löpande med två tillfällen per år där du kommer få lära dig det mesta från självledarskap till hur man hanterar en förstklassig service mot kund. Centric erbjuder även alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom IT. Vi vill erbjuda möjligheten för våra medarbetare att hela tiden utvecklas i sin profession. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan för att nå dina mål, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som anställd får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. 

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 31 mars 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024