Supporttekniker till servicedesk

Supporttekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av IT-support till ett roligt och tempofyllt uppdrag som Supporttekniker hos vår kund.

Som Supporttekniker ingår du i Servicedesk-funktionen som ansvarar för IT-support till användare. Det dagliga arbetet innebär huvudsakligen att fungera som problemlösare och avhjälpa ärenden/incidenter i de administrativa system och användares datorarbetsplats via telefon eller e-post.

I uppdraget ingår att via ett ärendehanteringssystem dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Du svarar på IT-relaterade frågor, eskalerar ärenden, tar emot och lägger beställningar och vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom
ansvarsområdet.

Servicedesk ansvarar även för driftövervakningen av de IT-system som driftas vid avdelningen samt för att hantera och eskalera eventuella incidenter. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.

Kompetenskrav:
- Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå
- Goda kunskaper om Windows, MacOS och mobila enheter
- Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten
- Behärskar både engelska och svenska i tal och skrift

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Technical Support Specialist

Technical Support Specialist

28 maj 2024

27 maj 2024