Supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker Infozone är ett IT-företag som hjälper sina kunder att öka sin lönsamhet genom att bygga dynamiska IT-lösningar.Vi skapar unika IT-lösningar för våra kunder genom att förena det bästa från systemutveckling och IT-infrastruktur.Genom vårt partnerskap med bland annat Microsoft, Citrix och VMware får vi en stark position som leverantör av avancerad IT-infrastruktur i komplexa miljöer.Partnerskapen ger oss också tillgång till unik support, kompetens och kvalitetssäkring och ger oss samtidigt tidig inblick i framtidens produkter och lösningar.Genom våra erfarna konsulter får vi en unik erfarenhetsbank att bygga våra lösningar på.Med lösningar inom systems management och virtualiseringsteknik strukturerar och automatiserar vi våra kunders IT-miljö.Vi bygger på så vis upp en optimerad IT-infrastruktur som på ett mer dynamiskt och lönsamt sätt kan möta framtidens behov och krav.Våra partners är främst Microsoft, Citrix och VMware.Vi söker supporttekniker på heltid till en av våra kunder i Stockholm.Uppdraget startar per omgående.Som supporttekniker kommer du att arbeta med användarsupport, installationer, felsökning, kontohantering och felavhjälpning på företagets datorer lokaliserade i hela landet.Felsökning och felavhjälpning sker via både telefon/remote och på plats ute hos användaren.Vidare kommer du att arbeta med konfigurering av datorer samt kringutrustning.Som anställd hos vår kund kommer du att vara en del i Servicedesk med nära samarbete till 2:nd och 3:rd line support tillsammans med drivna, engagerade kollegor i en kreativ och dynamisk arbetsmiljö, där du har stora möjligheter att påverka din personliga utveckling.Kvalifikationer - Goda kunskaper i de senaste versionerna av Windows klientoperativ och Windows Office.- Minst 1 års erfarenhet eller utbildning inom IT Support - Erfarenhet av administration i Actice Directory - Bra kunskaper av virusskydd och webbläsare.- Erfarenhet från arbete i Citrixmiljö är meriterande - Erfarenhet från serviceyrke gärna från roll som konsult.- På kundens begäran, högst 1 månads uppsägningstid, då uppdraget startar omgående. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Nätverk-, mjuk- och hårdvarurelaterad support.- Kontohantering i Active Directory.- Administrera nätverksskrivare och nätverksenheter.Vi söker dig som är serviceinriktad, driven, social och inspirerande och supporttekniker.Så känner du att beskrivningen passar in på dig tveka inte och skicka in din ansökan till. Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt av säljare av denna typ av media.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infozone Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 juni 2010
  • Ansök senast: 30 juli 2010

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024