Supporttekniker till Skyresponse i Luleå!

Supporttekniker till Skyresponse i Luleå!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som får energi av att skapa kundvärden och vill göra en skillnad i en öppen kultur som bygger på personligt engagemang och tätt samarbete, så har du hittat rätt. Sök rollen som supporttekniker redan idag och bli en del av det snabbväxande Skyresponse!

OM TJÄNSTEN
Skyresponse är ett växande bolag med ledande molnbaserade system för larm- och incidenthanteringstjänster. Deras system används för att skapa trygghet och säkerhet för människor och genom att reagera på avvikelser från uppkopplade produkter där en människa eller maskin behöver hjälp med åtgärd. Systemet säkerhetsställer att varje larm når fram till rätt person eller rätt system.



De vill nu förstärka deras DevOps team med en Support&Operations Specialist på 2:nd line support. Din roll i detta kommer att vara att bevaka och förbättra övervakning och automatisering av företagets infrastruktur och operativa drift helt baserad på AWS molnplattform. Stabilitet, kostnadseffektivitet samt proaktiv utbyggnad av infrastruktur är viktiga aspekter för företagets produkter som hanterar larm 24/7 med stora krav på prestanda.

Du kommer att bli en del av det kvalificerade DevOps teamet som arbetar tätt tillsammans med andra tekniska specialister, såsom utvecklare, där alla drivs av ett högt engagemang för att skapa förutsättningarna för att leverera överlägsna produkter och tjänster.

Du erbjuds


* Kompetensutveckling i form av utbildningar, för att Skyresponse anställda ska vara uppdaterade med den senaste kunskapen
* En chans att arbeta med den senaste teknologin, som ämnar till att göra samhällsnytta
* Vara en del av ett växande bolag


ARBETSUPPGIFTER
* Ha ett delat ansvar för driftövervakning i deras molnbaserade lösningar
* Avancerad problemlösning
* Hjälpa kunder med importer av större mängder data

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom it-teknik och/eller några års erfarenhet av att arbeta med infrastruktur, drift, monitorering eller från kvalificerad teknisk support
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen
* Har goda tekniska kunskaper och har ett stort intresse för att lära dig mer

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av realtidslösningar.

Som person är du:


* Strukturerad
* Självgående
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skyresponses önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen..

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skyresponse system hanterar varje månad över 3 000 000 larm i månaden idag. Klicka här för att läsa mer om företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 februari 2021

Erfaren supporttekniker

Erfaren supporttekniker

26 februari 2021