Supporttekniker till välkänt företag!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu två personer till vår kunds Solutions Service Desk. Kundens arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Demi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen.

Du kommer att arbeta i en grupp som erbjuder teknisk support och felavhjälpning i samband med olika incidenter kunderna kan råka ut för. Gruppen arbetar aktivt med att nå en hög lösningsgrad av ärenden redan vid kundens första kundkontakt och därför har dem valt att samgruppera 1st och 2nd line för att uppnå ett friktionsfritt ärendeflöde samt ett optimerat kompetensutbyte. Du kommer att arbeta med några av marknadens största och viktigaste kunder och det är viktigt att bemöta kunden på rätt sätt. Genom att aktivt ta ägarskap tillhandahåller dem genom hela supportprocessen en hög servicegrad och en god kvalitet för våra kunder.

Övergripande ansvar:
Har lätt för att samarbeta och skapa positiv stämning
Är serviceinriktad och har alltid kundens bästa i fokus
Lösa tekniska ärenden
Gott sinne för administration och struktur
Är ansvarstagande och självgående
Är prestigelös och öppen
Är analytisk och stresstålig i händelse av oförutsedda utmaningar tex vid driftsstörningar 

Din profil
Vi söker dig som har;
Relevant högskoleutbildning inom Data/Telekommunikation
Minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete i operatörsnätverk
CCNA certifiering
Goda kunskaper i protokoll såsom MPLS, BGP, OSPF, HSRP
God analytisk förmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Ett brinnande intresse och en vilja att ständigt utveckla dig själv och teamet 

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 april 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024