Supporttekniker till välkänt läroverk i Linköping

Supporttekniker till välkänt läroverk i Linköping

Arbetsbeskrivning

Blir du irriterad när föräldrarna vill ha hjälp att byta lösenord på hotmail? Hatar du att prata i telefon? Är du en vanemänniska som vill göra samma sak på jobbet varje dag, helst ensam utan störande kollegor? Då är det här inte jobbet för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en supporttekniker till vår kund, ett framträdande läroverk i Linköping.
I rollen som supporttekniker ingår du i en helpdesk där du arbetar med 1st line och 2nd line support via telefon, fjärrhjälp, mail och på plats. Din uppgift blir således att noggrant och effektivt hjälpa anställda och studenter med både hård- och mjukvaruproblem av varierande svårighetsgrad. Exempel på supportärenden kan vara problem med olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Företaget har en mixad datormiljö så supportärenden kan gälla såväl Windows, Mac, Linux, iPad som smartphones. Arbetsplatsen har ett stort antal domänanslutna klienter och du som sökande får gärna har erfarenhet av en sådan miljö.
Vi söker dig som är ansvarsfull, kommunikativ och trivs i en roll där du får användning av din servicemedvetenhet. Du har ett genuint IT-intresse och letar efter en arbetsplats där du får praktisera denna kunskap. Supportärendena flyger högt och lågt, så vi söker dig som med en tålmodighet och kommunikativ förmåga kan hjälpa användare med varierade kunskaper inom IT. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig bekväm i rollen som IT-supporttekniker.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kravprofil
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020.12.31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31617 i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 4 april 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024