Supporttekniker till växande IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker
Brinner du för problemlösning och att ge service i toppklass? Som supporttekniker hos Nordlo får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer, samtidigt som du är ansiktet utåt för att skapa ett intryck som förmedlar att vi har Sveriges nöjdaste kunder. Låter det intressant? Läs mer och ansök idag!

Rollbeskrivning
Gruppen löser idag den största delen av de ärenden som kommer in, så här får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer. Allt ifrån Exchangeärenden på servernivå, SQL-loggar till mailproblem, installationer och beställningar. Du kommer även att ha kontakt med kunders tredjepartsleverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Felsökning av hård- och mjukvara
• Kontohantering (t.ex. AD och Office 365)
• Installation av applikationer
• Felavhjälpning via fjärrverktyg
Nordlo strävar efter att agera SPOC (Single Point Of Contact) för sina kunder. Du ansvarar för att de ärenden som du tar dig an registreras i ärendehanteringssystemet samt att dessa följs upp och åtgärdas.

Nordlo har stor erfarenhet av både Mac och PC, likväl blandmiljöer av dessa två. Merparten av ärendena är dock Windowsrelaterade.

Kvalifikationer
Gällande din yrkesmässiga bakgrund har du minst något års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk. Om du har arbetat i en servicedesk mot externa kunder är det meriterande. Har du arbetat i en intern servicedesk på ett bolag ser vi gärna att du har varit på ett större bolag med ett stort antal användare, där du har hanterat ett flertal olika applikationer och system. Vidare har du goda kunskaper i felsökning.

Rollen som supporttekniker hos Nordlo ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du har ett stort intresse för problemlösning. Det är även viktigt att du är självgående och initiativtagande.

Kontakt och ansökan
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Dfind IT. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Nachtweij på 070-367 52 64 , louise.nachtweij@dfind.se.

Om Nordlo
Vår resa började egentligen redan under 70-talet som fyra fristående bolag — Office IT-Partner, Dicom, Zetup och IT total. Under åren har vi hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. Det är närheten till våra kunder som har varit nyckeln till vår framgång på egen hand, och den gemensamma faktorn som senare förde oss samman.

För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att din organisation står väl rustad inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 5 juni 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024