Svensk och Norsktalande kundtjänstmedarbetare till Zinzino

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett ungt, expansivt och intensivt företag som huserar i nya fräscha lokaler i Västra Frölunda. Vi är ett gott gäng som tillsammans strävar efter att ha en givande arbetsdag och att leverera vårt absolut bästa till våra kunder.


Vem är du?
Du är en positiv människa med ett välutvecklat servicesinne som alltid sätter kunden i fokus. Du är både effektiv och initiativrik. Du gillar att arbeta i team men har inga problem att jobba enskilt.
Att bemöta kunder och återförsäljare som pratar Svenska eller något av de andra språken samt engelska är inget problem för dig. Zinzino är ett av de snabbast växande direktförsäljningsbolagen i norra Europa, med försäljning i hela Norden, Baltikum, Polen, Nederländerna, Tyskland, EU och USA.
Vi marknadsför och säljer espressomaskiner, kaffe, te och tillbehör, samt en produktlinje inom funktionell mat, Zinzino Food.
Vi erbjuder dig kvalitativa produkter där hälsa, miljö och en känsla av vardagslyx står i centrum. Sedan år 2005 är Zinzino generalagent för fransk-belgiska kaffehuset Rombouts och sedan 2014 äger Zinzino det norska kunskapsföretaget BioActive Foods AS och forsknings- och produktionsenheten Faun Pharma AS.


Zinzino står för personliga, familjära kontakter mellan säljare och kund. Våra produkter återfinns inte i butiker och marknadsförs inte via tv-reklam eller tidningar. Istället är det ett säljnätverk av tusentals oberoende partners som via direktförsäljning kontaktar sina kunder och erbjuder produkterna i Zinzinos sortiment.


Zinzino är ett publikt aktiebolag och aktien är noterad på Nasdaq First North. Företaget har strax över 100 anställda och omsättningen var 2017 490 MSEK, huvudkontoret finns i Västra Frölunda.


Zinzino växer så det knakar och vi behöver utöka den Svenska och Norska supporten. Därför söker vi dig som tycker om att arbeta med service och support och som alltid sätter kunden i centrum! Tillsammans med dina kollegor på supportavdelningen ger du våra kunder och återförsäljare en positiv och givande kontakt med oss.


Arbetsuppgifter
•Telefon och mailsupport till företagets Svenska och Norska kunder och återförsäljare och vid behov även stötta de övriga Europeiska länderna.
•Administrativa uppgifter såsom databashantering och fakturaärenden
•Registrering, avvikelsehantering och uppföljningsarbete
•Hantering av reklamationsärenden




Vi önskar att du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att jobba med kundtjänst eller support där du hanterat många av de till kundtjänst tillhörande arbetsuppgifter såsom bla fakturaärenden samt reklamationsärenden.


Arbetstiderna är mån-fre kl. 8.00 till 17.00


Tillsättning sker efter överenskommelse men vi jobbar med ett löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Malin Johansson
0707449175

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zinzino AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Hulda Lindgrens gata 8
Göteborg

Postadress

Box 80
Göteborg, 40121

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024