Svenska Kraftnät söker förvaltningsledare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med IT-system som är centrala för den svenska elförsörjningen?

Nu söker Svenska Kraftnät en förvaltningsledare för våra stödsystem inom
avdelningarna Anläggning, Stab och Finans. Du kommer att ansvara för att
överenskomna åtaganden mellan IT-avdelningen och verksamheten uppfylls. I
praktiken innebär detta att du planerar och följer upp aktiviteter inom
förvaltningen och rapporterar till verksamheten.

Rollen innebär ett nära samarbete med enhetschefen och innefattar även viss
projektledning. Du är utvecklingsorienterad och motiveras av att driva
förbättringsarbete. Du ingår i ett nätverk med andra förvaltningsledare och
förväntas kunna arbeta med generell verksamhetsutveckling inom
applikationsförvaltning och -utveckling.

På Svenska Kraftnät får du arbeta i en komplex och spännande miljö. Tillsammans
med kollegor ansvarar du för system och tillämpningar som är kritiska för vår
verksamhet. Vi erbjuder dig stora möjligheter till vidareutbildning och för
rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av förvaltningsledning eller ledning av
IT-projekt. Du bör ha goda kunskaper om förvaltningsmodeller, samt vana att
arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar. Du har högskoleexamen inom
IT eller motsvarande och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och
i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller pm3.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som vill lära dig att förstå Svenska Kraftnäts kärnverksamhet, då du
kommer att arbeta i nära samarbete med medarbetare från andra avdelningar.
Tjänsten innebär också kontakter med leverantörer och konsulter. Vi tror att du
är en strukturerad och kommunikativ person som trivs i en ledande roll. Du har
en god organisationsförmåga, är administrativt lagd och har ett genuint
intresse för IT. Vi värdesätter särskilt att du har gott bemötande med hög
professionalitet och förmåga att lösa problem på ett pedagogiskt och
samarbetsinriktat sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Ett utvecklande och intressant arbete inom en branschledande verksamhet. Du blir en
del av ett kompetent utvecklingsteam som präglas av prestigelöshet och högt i
tak. Svenska Kraftnät är en uppskattad arbetsgivare som erbjuder många förmåner
som t.ex. fri friskvård. Svenska Kraftnät strävar efter flexibla
anställningsformer som ger möjlighet till balans mellan arbete och familjeliv.
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare i företaget – miljön ska
vara mångkulturell med jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig
infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna enhetschef Anders Bergqvist, tel 08-475 80 33 eller
personalutvecklare Emmelie Ericson Dittlau, tel. 08-475 84 39.

Fackliga representanter är Osckar Engblom (SACO), tel. 08-475 82 03, och Lena
Kvist (ST), tel. 08-475 81 41 som också kan nås via e-post:fornamn.efternamn@svk.se

Välkommen med din ansökan senast 1 november 2013. Intervjuer sker löpande så skicka
gärna in din ansökan så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Kontakta gärna rekryteringskonsult
Charlotta Skogar, charlotta.skogar@dfind.se, tfn 0733-57 36 78. Du ansöker på
www.dfind.se/it/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 oktober 2013

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


5 juni 2024