Svenska Retursystem söker en Kategoriansvarig

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage. Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 110 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 400 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden.

Läs mer på www.retursystem.se

I samarbete med Experis rekryterar Svenska Retursystem nu en Kategoriansvarig med ansvar för bolagets försäljning till leverantörer av Kolonialprodukter och Bryggerier. Tjänsten är ett vikariat på 1 år med tillträde i mitten av augusti 2013 till september 2014.

Arbetsbeskrivning
Som Kategoriansvarig hos Svenska Retursystem blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva och utveckla befintliga kundrelationer, identifiera och bearbeta nya kunder samt att identifiera nya affärsmöjligheter. Du kommer att vara en del i bolagets försäljningsorganisation och agera som kundens strategiska affärspartner. I rollen som Kategoriansvarig ansvarar du för att budget och ekonomiska ramar hålls för dina kunder och dina kategorier. Bland dina kunder återfinns bland annat Coca-Cola, Spendrups, Carlsberg
m fl.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna civilekonomexamen, och erfarenhet av komplex försäljning av tjänster eller produkter. För att lyckas i rollen krävs att du är en utåtriktad och engagerad person som drivs av att bygga relationer och att göra affärer. Du känner dig bekväm i förhandlingssituationer, har ett strukturerat arbetssätt, är prestigelös och uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i MS Office, främst i Excel. Erfarenhet från branschen är meriterande.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Gustafsson på 08-452 33 85 alternativt 070-378 94 43 eller via e-post [email protected]

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


15 augusti 2020