Sveriges största glasmästeri söker ny kollega i Falkenberg!

Sveriges största glasmästeri söker ny kollega i Falkenberg!

Arbetsbeskrivning

Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material.
De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 650 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 450 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden. Företagets övergripande mål är att skapa en trivsam och säker arbetsplats som attraherar, välkomnar, behåller och utvecklar alla duktiga människor.
Med hjälp av snabba beslutsprocesser, högt i tak och ett vasst erbjudande har vi vuxit till Sveriges ledande glasmästerikedja. Nu behöver vi bli fler. Är du en av de vi söker?

Arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent blir du en viktig del i ett team av yrkesskickliga, erfarna och glada medarbetare inom verksamhetsområdet Halland.

Exempel på arbetsuppgifter:
· Hantering av inkommande kundärende via telefon, mail, portaler och sms
· Registrera arbetsorder
· Återkoppla till kunderna via telefon, mail eller sms
· Enklare jobb i verkstaden
· Ta emot leveranser
· Göra beställningar
· Inventeringar
· Hålla rent och snyggt på anläggningen
· Aktivt ta ett arbetsmiljöansvar i samarbete med skyddsombud
· Bedriva förbättringsarbete av befintlig verksamhet

Din profil
För att lyckas i rollen är du social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Du har en stor drivkraft att lyckas och du motiveras i en roll där du får bemöta och hjälpa kunder utifrån deras behov. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar istället för problem. Som person är du flexibel och kan enkelt anpassa dig efter nya förhållanden.

· Du har tidigare erfarenhet från liknande roll inom service och/eller kundtjänst
· Du har en mycket god administrativ förmåga
· Du är en god kommunikatör, både skriftligt och verbalt

Vi ser gärna att
· Du är driven, självgående och ansvarstagande
· Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt
· Du kan använda dig av digitala verktyg och system
· Du har en förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet
· Du har förståelse för vad kunderna värdesätter och kvalitet och servicekänsla är självklarheter i ditt dagliga arbete.

I denna process lägger vi stor vikt vid social förmåga då arbetet innefattar mycket kontakt med kund samt nära samarbete med kollegor. Har du dessutom erfarenhet från glasbranschen är det ett stort plus.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan. Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden rekommenderar vi dig att söka redan idag.

Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Benny Johnsson på benny.jonsson@rydsglas.se eller på telefon 034-614470.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryds Glas AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 2 oktober 2020

Besöksadress

Roxviksgatan 10
Linköping

Postadress

Roxviksgatan 10
Linköping, 58273

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024