System- och löneansvarig

Arbetsbeskrivning

APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal med kapacitet att ta emot och hantera de största oceangående fartygen i världen. Här skeppas drygt 50 procent av alla containrar till och från Sverige. Terminalen har ett 20-tal anlöp per vecka. Förutom direktanlöpen – oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar – trafikeras terminalen av feederfartyg från andra hamnar i norra Europa. Cirka hälften av alla containrar till och från APM Terminals transporteras med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals är ett oberoende affärsområde inom A.P. Moller-Maersk koncernen. Huvudkontoret ligger i Haag och man har 20 000 anställda i 68 länder och omsätter 4,3 miljarder USD (2013). På terminalen i Göteborg är man 420 anställda, varav 270 arbetar direkt i produktionen och cirka 50 personer arbetar med att tekniskt stödja produktionen. Ytterligare 100 personer har som uppgift att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Läs mer på www.apmterminals.com

I rollen som Systems- and Payroll Supervisor inom APM Terminals Gothenburg kommer du att vara systemägare för bolagets lönesystem. Det innebär ansvar för utveckling och förvaltning av HR-system med fokus på effektivitet och användarvänlighet. Sedan två år tillbaka är bolagets löner outsourcade och ditt ansvar blir att driva löneprocesserna och fungera som kravställare mot samarbetspartnern samt sköta kontakten mot systemleverantören.

Dina viktigaste arbetsuppgifter innebär att se till att alla systemkrav finns på plats för säkerställande av korrekta löner och funktioner, kontroll av avvikelser, pensionsinbetalningar och skatt, hantera och kontrollera all befintlig tidrapportering, samt hantering av frågor från anställda gällande deras löneutbetalningar. I arbetet ingår också framställande av HR-relaterad statistik. I rollen som System- och löneansvarig arbetar du tillsammans med ett HR-team på fem personer och rapporterar till Head of HR.

Vi söker dig med utbildning inom t.ex. HR, Systemkunskap eller Ekonomi och erfarenhet från en tidigare roll som superuser och goda kunskaper inom HR-system. Vi använder SAP och Aditros system, varför kunskaper i dessa system är önskvärda. Vidare har du kunskap inom ekonomi och en grundlig kunskap och förståelse för arbetsrätt, lönebearbetning och löneadministration samt det svenska pensionssystemet. Du är kunnig inom löneprogram och har generellt ett brinnande intresse för System- och IT frågor.

Som person har du goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter, har god samarbetsförmåga och trivs med att ta ansvar för ditt arbetsområde. Du har en god analytisk förmåga, har företagets affär i fokus och är van att skapa effektivitet i såväl processer som arbetssätt. Koncernspråket är engelska vilket kräver att du har goda kunskaper i språket både i tal och i skrift.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 9 augusti. För frågor och mer information är du välkommen att kontakta Maria Hörnestam på 076-3387646.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 24 juni 2015

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024