System Owner

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på system och att driva förändringar och förbättringar genom kravställning och samverkan? Till vår IT-avdelning i Solna söker vi nu en systemägare som kommer ansvara för ca 3-5 system inom antingen HR/Lön eller Ekonomi/Redovisning. Samtliga system köps in från systemleverantörer som är våra strategiska samarbetspartners. 

Om rollen

Som systemägare jobbar du i nära samarbete med både leverantörerna och verksamheten för att driva förbättringar av systemen och säkerställa intäkter från kunderna avseende systemen. Rollen har ett operativt och taktiskt fokus med ett strategiskt perspektiv i åtanke.

Ansvarsområden:
* Samarbete med våra affärsenheter för att förstå deras behov och krav på systemen
* Nära samarbete med DevOps-teamet som bygger och ger support på komponenter (integrationer, RPA:er, etc) som är kopplade till systemen
* Ansvarig för systemuppdateringar och se till att alla komponenter som är anslutna till systemen fortfarande fungerar efter uppdateringen
* Arbeta med uppföljning och krav gentemot våra systemleverantörer samt att skapa planer tillsammans för hur vi ska samarbeta och hur vi ska förbättra systemen, vilka KPI:er som ska följas upp osv
* Hantering av incidenter, vara samordnande internt och drivande gentemot leverantören.
* Ansvara för avtalen med leverantörerna, att de är korrekta och omförhandlas regelbundet
* Licenshantering och optimering
* Teknisk dokumentation
* Säkerhet och regelefterlevnad - ansvarig för årliga kontroller och säkerhetsgranskningar av systemen

Vem är du?
* Relevant examen inom IT-området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Erfarenhet inom systemhantering och leverantörssamarbete
* Förståelse för integrationer och systemkonfiguration
* Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du orädd, socialt skicklig, självdriven, analytisk och proaktiv med ett långsiktigt tänk. Du är en lagspelare som också tycker om att arbeta självständigt med en hög grad av ägarskap inom ditt område. Vidare brinner för problemlösning och har ett genuint intresse för att hela tiden lära dig nya saker.

Varför Azets?

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 6500 anställda, varav 300 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig som anställd utveckling och möjlighet till hybridarbete via vårt koncept smarter working.

Placering är i Solna. Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till dessa tjänster. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

Vid frågor: Anneli Glimmerdahl, Head of tech & IT, anneli.glimmerdahl@azets.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 22 oktober 2022

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb