OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karolinska Universitetslaboratoriet, Karolinska Universitetslaboratoriet Lab IT Karolinska Universitetslaboratoriet bedriver idag verksamhet på sex sjukhus, Norrtälje, Danderyd, Karolinska Solna, Karolinska Huddinge, Södertälje och Södersjukhuset.Dessutom har vi Labverksamhet på ett 70-tal externa laboratorier från Hallstavik i norr till Nynäshamn i söder och ett antal blodbussar.Lab IT är en integrerad del av laboratorieverksamheten och har som uppdrag att "Ur IT-synpunkt optimera Laboratorieverksamhetens kvalitet, produktivitet och logistik".Vi är drygt 30 medarbetare fördelade på tre enheter.Laboratoriet är en ackrediterad verksamhet vilket ställer höga krav på kvalitet och säkerhet även inom IT-området.Därför håller vi för närvarande på att se över våra rutiner och inför ett mer processorienterat arbetssätt med ökede krav på dokumentation.Vår helpdesk kommer då att, i ännu högre grad än tidigare, bli vårt stora kompetenscentrum.Därför söker vi nu ytterligare en person till Enheten för Verksamhetsstöd och Systemadministration. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i vår 1:a linjesupport.Här ingår: Telefonsupport med stöd, felsökning och åtgärder som kan lösas vid den egna arbetsplatsen med hjälp av distansuppkoppling, MS Systems Management Server.Ärendebevakning med uppföljning och eskalering Kontohantering Som systemadministratör kommer du dessutom att fungera som ett stöd åt våra systemförvaltare med systemadministration, utbildning och validering.Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid.Tillträde snarast Kvalifikationer: Vi söker dig som har goda IT-kunskaper i kombination med laboratoriebakgrund.Vi ser också gärna att du har erfarenhet av Helpdesk/Supportarbete.Även systemadministration, gärna specifikt kring laboratorieinformationssystem, ses som en merit. Personliga egenskaper: Du bör vara positiv, noggrann, engegerad och villig att jobba i en miljö med höga krav och bitvis mycket högt tempo.Då arbetet innebär nära kontakt med våra användare bör du vara utpräglat serviceinriktad, och intresserad av problemlösning.Du har god sammarbetsförmåga och lätt att fatta beslut och göra prioriteringar.