Systemadministratör

Arbetsbeskrivning

Maxkompetens AB är ett personaluthyrnings-/personalbemanningsföretag som funnits sedan januari 2003 då företaget bildades i Växjö. Företaget finns nu på sex orter i Sverige samt på två orter i Finland. Totalt har Maxkompetens AB 16 st internt anställda och omsättningen år 2006 förväntas bli över 60 miljoner kronor. För kunds räkning söker Maxkompetens AB nu en Systemadministratör. Datormiljön består främst av Windows och Solaris/Linux. Företagets kommunikationsplattform bygger på IBM Lotus med att antal tillämpningar såsom webb, e-post, kalender och ett stort antal övriga tillämpningar för olika typer av intressenter. Miljön fungerar även som integrationsplattform för olika administrativa system. ARBETSUPPGIFTER Främst att underhållning och utveckling av företagets Windows servermiljö. Detta innefattar utveckling, installationer, problemlösning och support av miljön. Du kommer också att ha andra uppgifter inom hela IT-området. ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning alternativt mångårig arbetslivserfarenhet dokumenterad erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet av Microsoft Server 2000/2003, Microsoft AD samt Microsoft SMS. Det är även önskvärt om du har erfarenhet av Microsoft SQL, Microsoft IIS, Microsoft ISA, Trend Antivirus, Citrix, BDD och paketering. Vi tror också att Du har kunskaper i nätfunktioner och eposttjänster m.m. Kunskaper och praktiska erfarenheter av ITIL är meriterande. Som person är du praktiskt lagd, initiativrik, självgående och har god problemlösningsförmåga. Du måste också vara bra på att dela med dig av dina kunskaper och ha lätt för att samarbeta. Erfarenheter av att medverka i eller leda projekt är naturligtvis meriterande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010