Systemadministratör för PA-system, Heroma

Arbetsbeskrivning

SLL Personal/Central SystemFörvaltning Du kommer som systemadministratör arbeta i en grupp på 10 personer, som förvaltar det personaladministrativa systemet Heroma. Heroma hanterar ca 55 000 anställdas arbetstider och ersättningar i Stockholms läns landsting. Central systemförvaltning har hand om systemets övergripande styrningar och ansvarar för att tillhandahålla specialistkompetens inom Heromas olika delar, bemanna central helpdesk/support, bedriva central utbildning och hantera leveranser. Enheten ansvarar också för alla leverantörskontakter i system-, drift-. utvecklings- och avtalsfrågor. Vi har ett nära samarbete med de lokala systemförvaltningarna, som i sin tur ansvarar för den verksamhetsnära systemförvaltningen. Tjänsten innebär att Du som systemadministratör ska: - Förstärka teamet som arbetar med lönehantering, redovisning och regelverk/styrning/behörighet i Heroma utifrån ett centralt perspektiv - Göra övergripande uppdateringar i systemet och utföra felsökningsarbete i samarbete med central helpdesk och övriga specialister - Delta i planering av och information om leveranser, test och produktionssättning av nya versioner utifrån arbetsområdet - Delta i samordning och prioritering av utvecklingsförslag/avvikelser(fel) i samråd med lokal systemförvaltning inom arbetsområdet - Driva projekt kopplade till arbetsområdet Du skall ha; - kompetens i och praktisk erfarenhet av systemadministration och systemförvaltning av PA-system inom något av funktionsområdena lön, redovisning eller regelverk/styrning/behörighet - god kunskap om gällande arbetsrätt och AB - verksamhetskunskap inom personalområdet Meriterande; Du bör ha god kännedom om Heroma som PA-system. Vi ser gärna att du har kunskap om SQL-databaser och kan använda/skriva SQL-frågor vid felsökning samt att du är van att arbeta i projektform. Det allra viktigaste är dock att du är villig att tillägna dig nya saker och att omsätta detta i praktiken tillsammans med oss. Du behöver vara noggrann, ha en god analytisk förmåga i kombination med en personlig mognad och en uttalad vilja att arbeta i team. Att kunna driva frågor/projekt kräver envishet och förmåga att strukturera ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på social kompetens och förmåga att få människor att arbeta mot samma mål.

Sammanfattning

Liknande jobb


Personalsekreterare

24 mars 2010

Personalsekreterare

4 mars 2010

Personalstrateg

28 september 2010

HR-specialist

17 augusti 2010