Systemadministratör Ladok/Ubas

Systemadministratör Ladok/Ubas

Arbetsbeskrivning

Då vår systemansvarige ska vara ledig söker vi nu en administratör med särskilt ansvar för studiedokumentationssystemet Ladok och utbildningsdatabasen UBAS.

Jobbet innebär omväxlande arbetsuppgifter, dels en hel del självständigt arbete och dels i samarbete med kollegor inom övrig stöd- och kärnverksamhet. Är det dig vi söker?

Du kommer att ingå i avdelningen för fakultetsstöd och arbeta nära högskolans fakulteter. Fakultetsstöd är en av nio avdelningar inom högskolans gemensamma stödverksamhet (HGS). Avdelningen består av 38 medarbetare som har huvudfokus att ge lärosätets fakulteter stöd i sina olika verksamheter. Arbetet består bland annat av studieadministration, handläggning av studentärenden och verksamhetsstöd till fakulteterna. Arbetet i avdelningen kännetecknas av såväl myndighetsutövning som stöd och service.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i nära samarbete med vår andra systemadministratör för Ladok/Ubas. I samarbete med den andre systemadministratören arbetar du med:

- att vara systemadministratör för Ladok och UBAS

- att utbilda och stödja medarbetarna som använder Ladok och UBAS

- att utveckla och implementera rutiner kopplade till systemen

- löpande administration av Ladoksystemet och UBASsystemet

- medverkan i nationella och regionala nätverk

Arbetsuppgifterna består främst av frågor kopplade till Ladok och UBAS, men även andra arbetsuppgifter och uppdrag inom det utbildnings- och studieadministrativa kan komma att ingå. Du har ett stort eget ansvar för att planera och genomföra arbetsuppgifterna.

 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieutbildning och det är meriterande med utbildning inom administration eller högskoleutbildning. Du har erfarenhet av självständigt administrativt arbete och från arbete i Ladok och UBAS. Det är meriterande med arbetserfarenhet från offentlig förvaltning och från högskola/universitet. Har du arbetat med studieadministration som administrativ hantering av kursplaner, tentamen, schema- och lokalbokning, antagning, registrering och behörighetsgranskning är det ett plus. Det är även meriterande med erfarenhet från serviceyrke. Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Du kommunicerar bra både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Som person är du ansvarstagande, självgående och van att arbeta lösningsinriktat. Samarbeta gör du gärna och bra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en positiv och engagerad medarbetare som skapar nya möjligheter tillsammans med dina kollegor. Självklart gillar du att ge service. Inom det högskolegemensamma stödet är det dessutom viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca ett halvår med start enligt överenskommelse, men helst senast 10 januari. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. Vi kommer att löpande göra urval och påbörja intervjuerna under ansökningsperioden så att vi hinner bli klara med rekryteringen innan julledigheten. Så välkommen med din ansökan snarast möjligt. 

Sista ansökningsdag är 2022-12-12.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


23 april 2024