Systemadministratör till e-handelsteam inom Region Jämtland Härjedalen

Systemadministratör till e-handelsteam inom Region Jämtland Härjedalen

Arbetsbeskrivning

Inköp och upphandling söker nu en systemadministratör till vårt e-handelsteam. Regionen styrs av Lagen om offentlig upphandling, LOU, och uppdraget för enheten är att utifrån lagstiftning och behov skapa förutsättningar för att göra goda affärer. Enheten leds av en inköpschef och i dagsläget är vi 24 medarbetare, som består av upphandlare, materialkonsultenter, avropare, inköpare, jurist, miljöcontroller samt e-handelsteamet.

Regionen gör årligen inköp för ca 1,9 miljarder kr och för att effektivisera inköpsprocessen ska lämpliga avtalsområden, övergå till e-handel.
Nu söker vi dig som vill vara med och hjälpa oss på vår resa.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som projektanställd systemadministratör kommer du att tillhöra vårt e-handelsteam som samarbetar med upphandlare och inköpare. Tjänsten består huvudsakligen av att du ska sätta upp kommunikation för e-handel mellan leverantörer och regionen. Du ska också kunna ge support till verksamheten i olika e-handelsfrågor.
Under introduktionen kommer du att utbildas i aktuella system och övrigt inom processen.
Tjänsten är en två-årig projektanställning på heltid med möjlighet till förlängning.

Tjänsten är placerad i Östersund på Inköp- och upphandlingsenheten.


KVALIFIKATIONER
För jobbet söker vi dig som har en relevant gymnasieutbildning eventuellt kompletterad med lämpliga eftergymnasiala studier. Erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden är meriterande. Du bör ha intresse av inköp, ekonomi och goda kunskaper inom IT. Du ska obehindrat behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du positiv, noggrann och uppskattar att samarbeta, då det utgör en stor del av arbetet. Du ska enkelt kunna framföra ditt budskap till andra, oavsett om det är via skrift, telefon eller genom digital plattform.

Sammanfattning

Liknande jobb