OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Klippans kommun arbetar vi bra tillsammans. Vi lägger storvikt vid livskvalite, vi är stolta över våra jobb, vi har en god gemenskap, vi har möjlighet att växa i våra yrken och som personer och vi kan påverka den verksamhet vi arbetar i. Vill du arbeta med oss? ARBETSUPPGIFTER Kommunen har sedan mars 2007 Personec P lönesystem. Vi driver systemet i lokaldrift och it-funktionen samordnas i fem kommuner. Som systemförvaltare ansvarar du tillsammans med en kollega för att lönesystemet hålls uppdaterat och ger förutsättningar för våra löneadministratörer att utbetala rätt lön i rätt tid. Du arbetar självständigt och för en dialog med kollegor, personalredogörare och arbetsledning. Viss löneadministration samt att driva projekt ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - lämplig utbildning - lägst gymnasienivå gärna med ekonomisk bakgrund. - god erfarenhet av lönearbete och/eller systemförvaltning. - gärna kunskaper inom Personec P, - stor förmåga att kommunicera i tal och skrift, - personlig läggning som passar ett utåtriktat arbete. - erfarenhet av att driva projekt och arbeta självständigt.