OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö stad har ett gemensamt IT-system för dokument- och ärendehantering. Systemet innefattar bland annat diarieföring, beslutsplanering och dokumentproduktion för stadens nämnder och förvaltningar. Systemet har kopplingar och integrationer med flera av stadens verksamhetssystem och nya integrationer är under utveckling. ARBETSUPPGIFTER Som systemförvaltare är du ett användarstöd till de nämnder och förvaltningar som är anslutna till systemet. Du är också ett stöd till användarna när det gäller att med stöd av systemet utveckla posthantering, diarieföring, ärendeberedning med mera. I arbetet som användarstöd utbildar du också nya användare och har en supportfunktion gentemot förvaltningarnas kontaktpersoner för systemet. I arbetsuppgifterna ingår att vara aktiv i utvecklingen av systemets funktionaliteter i kontakt med systemets leverantör och driftsfunktion. Du kommer också att arbeta med frågor som rör utvecklingen av elektroniska tjänster riktade mot medborgarna. KVALIFIKATIONER För att arbeta som systemförvaltare för dokument- och ärendehanteringssystemet behöver du ha dokumenterat goda kunskaper kring de regelverk som styr hanteringen av handlingar och ärenden inom en kommun. Du ska ha en god pedagogisk och konsultativ förmåga, kunskap och intresse av att utveckla IT-baserade verksamhetsstöd samt erfarenhet av projektledning.