Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av HR-enheten, Löneenheten samt Vikarieenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, lönespecialister, ekonomihandläggare, systemadministratörer samt systemförvaltare. Centralt på HR-avdelningen finns även en systemansvarig för samtliga HR-system i staden, vilken arbetar nära både systemförvaltare och systemadministratörer.

Vi äger och förvaltar HR-systemen: Personec P, Personec Förhandling, Personec Utdata, Adato, Stella, Novi, Opus, Neptune, WinLas, Visma Recruit, TimeCare Planering och TimeCare Pool.





ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av stadens HR system. Dessa är:
• Lönesystem Personec P och tillhörande moduler Personec Förhandling, Personec Utdata samt Neptune.
• Miljödatas system inom arbetsmiljöområdet, Adato, Stella, Novi och Opus.
• Visma Recruit, system för rekryteringsprocessen.
• WinLas, verktyg för LAS hantering.
Du kommer vidare att bidra och vara delaktig i HR-avdelningens digitaliseringsarbete.
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av stadens HR system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att tillsammans med Löneenhetens övriga två systemförvaltare:

• planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden
• hantera behörigheter för HR-systemen
• leda och genomföra tester och anpassningar av befintliga och nya versioner
• arbeta med att felsöka och åtgärda incidenter både internt och externt, vid behov i
dialog med systemleverantören
• föreslå förbättringar utifrån verksamheternas behov och driva utvecklingsönskemål
gentemot systemleverantören
• kommunicera och förankra kring förändringar och nya funktionaliteter i de olika HR-
systemen
• delta i utredningar avseende till exempel nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum, nätverksforum och utvecklingsprojekt
• hantera driftsfrågor i samarbete med IT-avdelningen
• kvalitetssäkra information och processer i våra HR-system
• Vara ett konsultativt stöd till både chefer och medarbetare
• Ta fram och revidera rutiner, användarinstruktioner och annan relevant
systeminformation


KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom HR- eller systemområdet och som arbetat med systemförvaltning eller har erfarenhet från liknande roller.

Vi ser att du har god vana av att arbeta med olika IT-system samt kunskap om löne- och avtalsfrågor. Det är meriterande om du tidigare har använt och administrerat något eller några av ovan nämnda HR-system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av SQL.

Tidigare erfarenhet av automatisering, digitalisering och effektivisering av processer är meriterande.

Du har erfarenhet av att självständigt driva, planera och fullfölja uppdrag. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och analytisk och du brinner för utvecklings- och kvalitetsfrågor. Du har ett positivt förhållningssätt, god kommunikationsförmåga samt en god förmåga att samarbeta på ett konstruktivt sätt.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med en tydlig vision och ett stort engagemang för att skapa bästa möjliga stöd för våra verksamheter.

Som medarbetare på Löneenheten har du flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag på 2000 kronor och möjlighet att semesterväxla och köpa kollektivtrafikkort genom löneavdrag.

Välkommen med din ansökan!










ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson

Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 15 oktober 2023

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023