systemförvaltare till Örebro kommun

systemförvaltare till Örebro kommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du spela en viktig roll i Örebro kommuns resa för att leverera smartare service till framtidens örebroare? Är du IT-specialist med förmåga att självständigt driva ditt arbete och anpassa ditt förhållningssätt efter mottagaren? Då ska du självklart söka tjänsten som systemförvaltare hos oss på Informationsförsörjnings- och Digitaliseringsavdelningen inom Örebro kommun.


Vi söker nu en systemförvaltare till vår nya utvecklingsenhet. Örebro kommun är i en expansiv fas och likaså vårt arbete med att fortsätta leverera smarta lösningar för våra HR-system. Som systemförvaltare hos oss arbetar du nära i team med objektspecialisterna på HR-avdelningen och våra andra systemförvaltare inom HR-området. Inom Örebro kommun jobbar vi efter PM3 som förvaltningsmodell vilket innebär att du medverkar i framtagande och löpande uppföljning av objektplaner för objektet, under ledning av objektledare IT. 


Du har en viktig roll vid kravställning, problemlösning, integrationer och tester inför driftsättning av nya funktioner. Du är initiativtagande och driver förvaltning och utveckling genom din förståelse för de berörda personalsystemens logiska uppbyggnad. Med utgångspunkt i din analytiska förmåga tar du dig an nya utmaningar, fattar beslut och involverar dina kollegor genom gott samarbete. 


Rollen innebär möjlighet att arbeta på distans någon eller några dagar i veckan.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
driva förvaltning och utveckling av HR-system
delta i utredningar avseende nya tillämpningar inom området
arbeta med anpassningar och konfigurationer vid förändringar inom organisationen eller de lagar och regler som styr området
kontakt med leverantörer vid uppgraderingar, supportärenden mm
delta i olika användarforum och aktivt hålla sig uppdaterad
hålla kontakten med driftorganisationen 


Kvalifikationer
akademisk utbildning inom IT-området eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet av SQL
erfarenhet av arbete med personalsystem
praktisk erfarenhet av systemförvaltning
erfarenhet av integrationer mellan verksamhetssystem
erfarenhet av leverantörskontakter
mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Meriterande:
praktisk erfarenhet av Personec 
praktisk erfarenhet av Medvind
erfarenhet av arbete i större organisationer




Ansökan
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-11-14. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andrea Lindh, andrea.lindh@randstad.se.


Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Christina Håkansson, christina.hakansson@orebro.se. 

Om företaget
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.


Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.


Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024