Systemsamordnare

Arbetsbeskrivning

Systemsamordnare till äldre- och handikappomsorg ADK-data.
Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att bygga upp och driva enheten för systemstöd till äldre- och handikappomsorg inom Borås Stad. enheten kommer förutom systemsamordnaren bestå av tre modulansvariga för vilka systemsamordnare har fullt personalansvar. Arbetet sker till stor del i projektform och det är systemsamordnares uppgift att driva projekt. som exempel på arbetsuppgifter är delaktighet och styrning av projektet att utveckla mobila handenheter. Arbetet innebär många kontakter med leverantörer kring programutveckling. Man kommer även ha som viktig uppgift att utforma en policy för användande av systemen och samordna det med andra i kommunen förekommande system. Systemet vänder sig till tio kommundelar, Sociala blocket och cirka 3000 användare.
Kvalifikationer: Du ska ha högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Du bör också ha erfarenhet från vårdsektorn och förstå behov och situationer som kan uppstå där. Du ska ha erfarenhet av arbete som projektledare eller motsvarande. Vi värdesätter samarbetsförmåga och att du är en prestigelös person.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010