Systemspecialist/ kontaktcentermedarbetare

Systemspecialist/ kontaktcentermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för IT och samhällsfrågor? Navigerar du enkelt genom olika tekniska system och tycker om att hjälpa och utbilda andra? Sök då till oss och bli vår nya systemspecialist och kontaktcentermedarbetare till Solna stads kontaktcenter!



Om tjänsten
Du kommer att arbeta i Solna stads kontaktcenter. I rollen som systemspecialist för vårt ärendehanteringssystem har du en nyckelroll i att driva och utveckla stadens service i samarbete med övriga förvaltningar. I arbetet ingår också att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök vilket ger dig en viktig insikt och förståelse för stadens verksamheter och olika system. Kontaktcenter ger dig en unik möjlighet att få insikt i hur en kommun arbetar och kunskap om ett flertal olika ärendehanteringssystem.

Som systemspecialist kommer du bland annat att:


• Driva och utveckla ärendehanteringssystemet Artisan HelpDesk för Solna stad.
• Administrera, uppdatera och konfigurera system för kontaktcenter
• Utbilda och supportera användare i ärendehanteringssystemet
• Driva och utveckla nätverk av superanvändare i stadens verksamheter
• Administration av behörigheter i systemet
• Ta fram och utveckla statistikrapporter 
• Sätta upp regelverk och arbetssätt i systemet
• Delta i uppgraderingar och genomföra tester
• Delta i projekt

Du arbetar i nära dialog med kontaktcenterchef samt samverkar med stadens IT-avdelning och andra förvaltningar. Du ett viktigt stöd när det gäller implementering och förändring av nya tekniska system och en nyckelroll på enheten. I arbetet behöver du vara självgående och kunna prioritera och strukturera upp arbetet beroende på behov.

Om oss
På kontaktcenter arbetar 13 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är självgående, engagerad och har förmåga att skapa förtroende i ditt arbete För att lyckas i rollen är ett gediget intresse för problemlösning, IT och god samarbetsförmåga viktigt.

Du ska ha en relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarade utbildning. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga. Du tycker om att arbeta i grupp, har ett eget driv och är prestigelös i ditt arbete. Du kommer dagligen att ställas inför flertalet frågor och utmaningar som kräver att du är initiativrik, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme. 

Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet som systemspecialist eller liknande arbete nära verksamheten samt erfarenhet av att hitta lösningar utifrån verksamhetens behov med hjälp av teknikens möjligheter. Du har god analytisk förmåga och förståelse för komplexa sammanhang och kan lätt bearbeta information och statistik och förklara det på ett lättförståeligt sätt för andra.

Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning samt erfarenheter av Artisan HelpDesk. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i rekryteringen och ser gärna ansökningar från dig som är nyexaminerad.

Mer information om ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, fördelat 50 % systemspecialist och 50 % kontaktcentermedarbetare. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13/9–2021. Ditt personliga brev utgör ett arbetsprov på din skriftliga förmåga. Urvalsprocessen påbörjas efter sista ansökningsdag. Processen kommer att bestå av screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju samt referenstagning. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Angelica Tessmar, kontaktcenterchef, angelica.tessmar@solna.se eller 08-746 13 33. Facklig kontaktperson är Marika Lindhagen, marika.lindhagen@solna.se, Vision.

Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023