Systemtekniker för telefoni

Systemtekniker för telefoni

Arbetsbeskrivning

Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda, fem olika kommuner som på småländskt vis är ganska lika! Tillsammans har vi bildat Höglandsförbundet där vi samverkar inom en rad olika områden. Genom att arbeta tillsammans utvecklas vi, arbetar vi effektivare och medverkar därmed till att hålla en hög servicenivå gentemot våra 100 000 kommuninvånare.
Samverkan är vår styrka. Den ger oss helt andra möjligheter än om fem enskilda kommuner skulle lösa varje uppgift på egen hand. Hos oss gör våra medarbetare stor skillnad, oavsett i vilken verksamhet de arbetar. Vi är ett väl sammansvetsat team som inte är rädda för att testa nya idéer. Vår gemensamma storlek gör att vi kan ligga i framkant både när det gäller arbetsmetoder och verksamhetsutveckling.
Höglandsförbundets största verksamhetsdel är Höglandets IT, HIT, som ansvarar för all utveckling, installation, drift, support och förvaltning av medlemskommunernas gemensamma IT-infrastruktur, telefoni- och IT-system.
De kommunala verksamheterna, förvaltningarna och bolagen, ställer idag allt högre krav på mobilitet, tillgänglighet, åtkomst och säkerhet vilket innebär nya utmaningar, nya lösningar och en mer effektiv och stödjande IT- verksamhet.
Nu söker vi efter en kunnig och serviceinriktad systemtekniker för telefoni. Vill du vara med och driva den spännande IT-utvecklingen vidare inom Höglandets IT? Du är i sådana fall varmt välkommen HIT!
Arbetsuppgifter
Som systemtekniker för telefoni ansvarar du för att telefonin, fast-, ip- och mobiltelefonin/Mex fungerar för alla anställda i våra medlemskommuner. Du ansvarar för växellösningen och hänvisningssystemet tillsammans med en kollega. Du har direktkontakt med leverantören gällande utveckling, service och support. Du hanterar registreringar, programmering av växel, hänvisningssystem och stödsystem. Som systemtekniker för telefoni har du även kontakt med kommunens telefoniansvariga för att fånga behov och problem.
Du handhar och vägleder vid beställningar, inköp och leveranser av telefoni- och IT-utrustning (mobiltelefoner, fasta telefoner, telefoni-, data- och bredbandsabonnemang med mera).
Dessutom löser du supportärenden gällande telefoni som inkommer till vår IT-support.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom området informationsteknik/datornätverk eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• goda kunskaper att arbeta i en Microsoftmiljö
• goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med växeltelefonilösningar
• god förmåga att strukturerat kunna felsöka i en komplex IT-miljö
• god förmåga att leda och styra möten samt vara lyhörd.
Meriterande är kunskaper om:
- Artvise kundtjänst
- Artvise Contact Center
- Mitel MX-One
- Tele2 Service Online (TSO)
- Tele2 Online
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:
- Du är mycket kundorienterad och serviceinriktad, besitter förmågan att bygga professionella och långsiktiga kundrelationer och leverantörsrelationer
- Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kontakt med externa och interna partners
- Du arbetar strukturerat och noggrant
- Du har förmåga att översätta behov till tekniska tillämpningar
- Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt
- Du har lätt för att samarbeta med såväl tekniker som icke tekniker
- Du har erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt inom IT-området
- Du är kreativ och ser lösningar istället för hinder
- Du har god förmåga att kommunicera och analysera behov, problem och lösningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höglandsförbundet Eksjö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Postadress

Infanterigatan 1A
Eksjö, 57535

Liknande jobb