Systemtekniker inhouse

Systemtekniker inhouse

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu förstärka vårt Eftermarknadsteam med en till systemtekniker och söker dig som brinner för teknik, IT, problemlösning och kunddialogen!
Eftermarknadsteamet arbetar tätt tillsammans och ansvarar för förvaltningen av vår IT-lösning CANEA ONE genom att stötta kunderna i deras användning av produkten för maximal nytta. Som systemtekniker kommer du att arbeta tekniknära med fokus på uppgraderingar och teknikbeställningar men även med teknisk support.
CANEA ONE är ett webbaserat system som hjälper våra kunder att bli mer effektiva i sin vardag med dokument-, projekt- och ärendehantering samt processmodellering och strategi med måluppföljning. Du hjälper kunderna löpande med deras frågeställningar rörande CANEA ONE, det kan gälla allt från användning och konfiguration till tekniska beställningar och frågor rörande systemet och IT-miljön. Frågeställningarna är generellt mer systemspecifika och avancerade och du arbetar med att bibehålla en aktiv dialog med kund via telefon, mejl och vårt ärendeflöde. Vi ser att du på sikt utvecklas och blir expert på produkten och våra tjänster, både ur ett användarperspektiv och utifrån ett systemperspektiv.
I rollen kommer du bland annat arbeta med:
Att planera och genomföra uppgraderingar
Teknikfrågor och konfiguration relaterat till CANEA ONE
Webb-, server- och systemfrågor
Felsökningar och test av nya releaser
Partnersupport (internationell)

Vi erbjuder dig
Hos oss kommer du till ett stabilt tillväxtföretag med härliga och duktiga kollegor samt en unik tjänste- och produktportfölj. Vårt arbetsklimat präglas av ödmjukhet inför varandras förmågor, prestigelös inställning, hjälpsam attityd, platt organisation, högt i tak samt en stark drivkraft att uppnå resultat. Framförallt har vi kul på jobbet!
Vi vill att du ständigt utvecklas och därför satsar vi stort på kompetensutveckling på CANEA. Du får en gedigen introduktion och utbildning i våra metoder, produkter och tjänster. Du får också gå ett antal av våra egna utbildningar och kommer även att bli tilldelad en mentor. Som anställd har du sedan tillgång till vårt breda utbud av utbildningar, men vi genomför löpande även andra satsningar på kompetensutveckling, både på individ- och gruppnivå, för att hela tiden vässa oss.
Vem är du?
Det vill vi gärna veta mer om! Vi tror däremot att du som söker har tidigare erfarenhet inom IS/IT-support men nu vill ta ett större tekniskt ansvar. Du drivs av att stötta kunden och lösa deras tekniska problem med fokus på användarhjälp. Du är kommunikativ, tar dig gärna an utmanande ärenden och har ett genuint teknikintresse.
Vi tror att du har:
En eftergymnasial utbildning inom IT eller teknik, exempelvis en YH-utbildning med fokus inom området
1-3 års erfarenhet som supporttekniker, gärna med större tekniskt fokus och mer avancerad felsökning/problemlösning
Erfarenhet av IS/IT-support och webbapplikationer
Arbetat med systemadministration/konfiguration eller liknande
Då tjänsten innefattar kontakter både nationellt och internationellt behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
Kunskap i relationsdatabaser, företrädesvis MS SQL Server

Tycker du det låter intressant och vill bli vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Canea Partner Group AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 1 april 2021

Postadress

Packhusgatan 6
Göteborg, 41113

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024