OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver fler teknikhjältar som kan hjälpa oss utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Är du en av dem?
Utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor. En arbetsgivare med fokus på både ett hållbart arbetsliv och en samhällsgärning att vara stolt över. En möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det?
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framförallt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.
Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6800 användare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi som underhåller och vidareutvecklar Länsstyrelsernas nationella telefonisystem och nätverk, söker ännu en engagerad kollega!
Som tekniker på Länsstyrelsernas IT-avdelning ansvarar du tillsammans med din arbetsgrupp för drift, underhåll, säkerhet och vidareutveckling av Länsstyrelsernas nationella telefonisystem och nätverk. Vi driver gemensamt utveckling av tjänster och leveranser för Länsstyrelsernas verksamhet där vi har höga ambitioner och tydliga mål för att hålla en hög servicenivå. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar drift, support och utveckling inom telefoni- och nätverksområdet. Du kommer även arbeta med att ta fram nya tekniska lösningar inom telefoniområdet utifrån verksamhetens krav tillsammans med våra leverantörer.
Inom IT-avdelningen finns det goda utvecklingsmöjligheter inom många olika teknikområden och du kommer ha möjlighet att specialisera dig och ta ett större ansvar i de delar som du brinner extra mycket för. Du kommer att ingå i en väl sammanhållen arbetsgrupp med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar trots geografisk spridning mycket nära varandra med specialistkompetenser inom olika områden.
Placeringsort - Vänersborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en bred förståelse för hur telefoniplattformar fungerar med uppsättning av Call Center lösningar, växelplattformar, SIP-Trunkar och IP-telefoni. Du har arbetat nära en telefonistorganisation och har en förståelse för hur en telefonists dagliga arbete ser ut och vilka utmaningar som finns. Du är van att arbeta med större telefonilösningar. Du har relevant utbildningsbakgrund inom nätverksområdet och har en bred förståelse och erfarenhet inom både telefoni och nätverk.
Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull, kommunikativ och som innehar en god samarbetsförmåga. Du har ett flexibelt förhållningssätt och är lyhörd och ödmjuk gentemot dina kollegor.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning.
För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.