Systemtekniker till Arbetsmiljöverket

Systemtekniker till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2020/072486
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en erfaren systemtekniker till Solna som kan bidra till utveckling, förvaltning och kvalitetssäkring av vår kommunikationsinfrastruktur.

Ditt nya arbete
En systemtekniker på Arbetsmiljöverket ansvarar för och arbetar med tekniska plattformar, kommunikation, drift och IT-säkerhet. Tillsammans med kollegor genomförs design, samordning, förberedande arbete, införande samt underhåll och övervakning av IT-miljön, så att myndighetens externa intressenter och interna användare får bästa möjliga service.

Du kommer att ingå i en grupp av systemtekniker som hanterar och ansvarar för IT-miljön på Arbetsmiljöverket. Det är ett arbete som kräver både breda och djupa kunskaper. En viktig uppgift är att utveckla IT-infrastrukturen och att planera för framtiden. I arbetet ingår också att utvärdera nya produkter, kontakter med leverantörer och att ta fram rekommendationer till verksamheten.

Att utvecklas i arbetet är viktigt både för individen och verksamheten. Därför erbjuder vi goda möjligheter till kompetensutveckling.

Vi månar om våra medarbetare och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid.

En säkerhetsprövning kan komma att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• relevant IT-utbildning
• dokumenterat djupa kunskaper om nätverk, IT-kommunikation, IT-säkerhet och plattformar från Microsoft
• flera års aktuell erfarenhet av att administrera, installera och underhålla kommunikationslösningar
• mycket god erfarenhet av IT-säkerhetsstandarder och brandväggar
• mycket god erfarenhet av wifi switchteknik och routingteknik
• mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket
• god skriftlig och muntlig förmåga i engelska språket
• erfarenhet av mobil kommunikation


För att lyckas i uppdraget måste du vara kommunikativ, pedagogisk, nyfiken och ha lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt, ansvarsfullt och metodiskt.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• arbetat med databasadministration, SQL-server
• arbetat med lagringslösningar
• god vana att driva och medverka i projekt
• arbetat med virtualisering
• arbetat med SharePoint
• arbetat med videokonferenslösningar
• arbetat med EMM-lösningar
• arbetat med telefoniplattformar
• arbetat med Windows PKI infrastruktur
• arbetat med Identitetshanterare (till exempel ADFS)
• arbetat med Lastbalanserare (till exempel Netscaler)


Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av IT-chef Anne Egelstam, 010-730 90 94. Fackliga kontaktpersoner är för SEKO Jenny Bengtsson, tel: 010-730 94 71, Vassilios Ioannidis, SACO och Kristoffer Giertta, ST som båda nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 21 februari 2021
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Utvecklare

3 maj 2024

Teknisk Specialist till Lagringstjänster

Teknisk Specialist till Lagringstjänster

2 maj 2024

IT-driftsansvarig

IT-driftsansvarig

2 maj 2024