Systemtekniker till backoffice

Systemtekniker till backoffice

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Servicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service, direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

Vi söker nu medarbetare till enheten backoffice. Uppdraget avser främst att tillhandahålla service och support för kommungemensamma interna tjänster och vara funktion för att ta emot och lösa ärenden via digitala kanaler. Uppdraget består också i att samordna aktiviteter till exempel vid överlämning av supportuppdrag.

Vi behöver dig som är en analytisk och utvecklingsorienterad systemtekniker. Att vara systemtekniker inom backoffice innebär en omväxlande roll där du löser lite mer komplexa ärenden, utför administration i stadens system samt vid behov koordinerar ärenden vidare inom organisationen. Du är servicemedveten och ska enkelt kunna sätta dig in i användarens situation för att ge service och kvalificerad support via olika kanaler såsom e-post, telefon och fjärradministrationsverktyg.

Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av teknik och verksamhetsnytta där du aktivt kommer medverka i att kvalitetssäkra vår serviceleverans.

KVALIFIKATIONER
Vi söker främst dig som har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande. Alternativt ska du ha gymnasieutbildning inom IT-området eller utbildning som vi anser likvärdig. Du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Har du erfarenhet av processarbete och kunskapshantering enligt KCS är det meriterande.

För den här tjänsten behöver du vara tekniskt lagd och ha mycket goda kunskaper i Office365, Windows, iOS, och internet/intranät. Du har även kunskaper i ärendehanteringssystem såsom ServiceNow.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. En viktig sådan är en positiv grundinställning. Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person, vilket visar sig både i tal och skrift och du är social och gillar att skapa goda relationer. Viktigt i det här jobbet är att du är noggrann och att du har en kreativitet för att bidra till att vidareutveckla vår service och tjänster till nytta för staden.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.

Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 26 december 2021

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024