Systemtekniker till backoffice

Systemtekniker till backoffice

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som gillar kombinationen av support, teknik och verksamhetsnytta där du aktivt får medverka i att kvalitetssäkra vår serviceleverans.

Servicecenter består av cirka 80 medarbetare fördelade på tre enheter, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder inom Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service på distans eller på plats, alternativt genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

Som systemtekniker på enheten backoffice tillhandahåller du service och support för flera av de tjänster som Intraservice tillhandahåller, där verksamhetsområde IT är vår största uppdragsgivare. Du tar emot och löser ärenden via e-post, fjärradministrationsverktyg och per telefon. Arbetet innebär också att samordna aktiviteter, till exempel vid överlämning av supportuppdrag från andra delar av Intraservice.
Att vara systemtekniker är omväxlande då du direkt handlägger andra linjens ärenden av mer komplex eller tidskrävande karaktär, ärenden som behöver utredas vidare samt att du utför administrativa uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Du har i grunden en gymnasieutbildning, gärna inom IT. Därtill är du utbildad på högskolenivå inom IT-området eller har en annan eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande längre arbetslivserfarenhet.

Du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Du är tekniskt lagd och har mycket goda kunskaper kring och erfarenhet av arbete som kräver avancerad felsökning inom Microsoft 365, Windows samt säkerhet och identitetshantering. Du har även erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem som till exempel ServiceNow och du har mycket goda kunskaper i svenska.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är bra på att delge information såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande och gillar att skapa goda relationer.

Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat, samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs, följer upp resultat och bidrar till att vidareutveckla vår service och tjänster till nytta för Göteborgs Stad.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024