Systemtekniker till kommunal IT-avdelning

Systemtekniker till kommunal IT-avdelning

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en systemtekniker med en viss senioritet i just klienthantering. Vill du vara delaktig i ett spännande uppdrag där du kommer att vara spindeln i nätet och ha möjlighet till att ansvara för förändring? Då är detta ett uppdrag för dig.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Rollen som systemtekniker går ut på att administrera och hantera kundens klientmiljö. Man förväntas även kunna ta en ledande roll i klienthanteringen, vilket ibland innebär hantering av alla aspekter av Client Operating System Deployment samt underhåll och konfiguration av MEMCM. Du bör även vara van vid att skriva systemdokumentation och att dokumentera förslag till förändringar av rutiner och arbetsflöden i miljön.

Du kommer att arbeta med förvaltning, felsökning och administration av bland annat:
- Image/template Windows 10
- MEM/SCCM/MECM
- GPO:er
- Active Directory
- Google Workspace

Din profil och kvalifikationen
Du har flera års erfarenhet som IT-tekniker inom klienthantering med ett strukturerat arbetssätt. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt bemötande där du kan både arbeta självständigt och i grupp.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Senior kompetens inom klienthantering via MEMCM
- Hög kommunikativ förmåga
- Lösningsorienterad
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskap
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
- Svenskt medborgarskap
Meriterande
- Erfarenhet av MDM-system
- Erfarenhet av mjukvaru/programpaketering (MSI-paketering är ett plus)
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 11 april 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024