Systemtekniker till servicedesk

Systemtekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som får en kick av att hjälpa människor med IT-relaterade problem.

Som systemtekniker på servicedesk brinner du för service och trivs med att ta emot och lösa ärenden och ge kvalificerad support till Göteborgs Stads medarbetare via telefon, mejl och fjärradministrationsverktyg.

I jobbet behöver du ha tillräcklig kunskap och erfarenhet för att kunna bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen. Arbetet sker på schemalagd arbetstid.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande och flerårig erfarenhet av att ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning. Därtill är du van vid att registrera dina ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du har mycket goda kunskaper i Windows, Office 365, internet/intranät samt call-centersystem för supportverksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska behövs även för att klara av arbetet, utan att missförstånd sker med kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av Mac, iPad, iPhone, Chromebook och ärendehanteringssystemet ServiceNow. Erfarenhet från arbete i supportorganisation baserad på ITIL-ramverket är även meriterande.

Eftersom du tycker om att hjälpa andra människor och är ett proffs på goda kundrelationer, besitter du även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt och trevligt sätt via telefon, men också i skrift. Du har lätt för att förstå kundens problem och behov och är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du värdesätter ordning och reda genom att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du är van vid att arbeta under press och kan hantera det på ett bra sätt.

Du är analytisk och stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har inga problem att samarbeta, men kan även arbeta självständigt och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024