Systemtekniker x

Systemtekniker x

Arbetsbeskrivning

OM UPPDRAGET
Som systemtekniker är du en del av Rädda Barnens IT-team som idag består av 7 medarbetare. Rollen arbetar med Rädda Barnens dagliga hantering av IT-plattformar, uppgraderingar, patchningar, virtuell miljö, second line- support och administration av klientplattform och applikationer, nätverk, server- och klientsäkerhet samt licenshantering. I uppdraget ingår att tillsammans med kollegorna i IT-teamet ansvara för följande områden:

- Arbeta med operativ drift av servermiljö, virtuell miljö, nätverk och back-up
- Administration, underhåll och utveckling av MS 365 miljön, Active Directory samt integrationer
- Ansvara för hantering av licenser
- Problemanalys och lösningsbeskrivningar
- Ta fram och underhålla teknisk och administrativ systemdokumentation
- Applikationssupport second line
- Delta i planering, utveckling och underhåll av klientplattform och säkerhet
- Proaktivt arbete i form av att analysera och beskriva förändringsbehov av IT-plattformar
- Delta i tekniska utvecklings och utredningsprojekt


VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av en liknande roll och med bra kompetens att omsätta verksamhetsbehov till funktionalitet. Du har en högskoleutbildning inom IT/ teknik eller motsvarande och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Du har följande tekniska kompetenser:

- Microsoft klient och server (klient: Windows 10, server: 2008-2019)
- Active Directory, DHCP, DNS (intern & extern), GPO, LDAP, certifikathantering, Radius, RDS (Terminal Server), Powershell, SNMP, KMS
- MS Azure
- Microsoft Defender & Firewall, F-Secure antivirus
- Exchange (MS 365)
- Sophos UTM, SSL VPN, Site-to-Site VPN
- Backup: Veeam (disk & tape backup samt SureBackup)


Följande tekniska kompetenser är meriterande för rollen:

- VLAN, switch & routing konfiguration (HPE Aruba Procurve), LAN & WAN, MPLS
- Hypervisor: VMware vSphere & vCenter
- HPE 3Par (bladservrar, SAN, Virtual Connect, SSMC, Oneview)
- Drift serverhall
- WiFi: HPE Aruba Airwave & Clearpass


Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva våra värderingar. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/) Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är god kommunikativ förmåga och samarbetsvilja samt en lösningsorienterad inställning.

LÅTER DET INTRESSANT?
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Alvik.Vid frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Maximilian Shakrokni. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan senast 9 februari urval och intevjuer kan ske löpande.

Då vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn ber vi om utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ovrigt-arbete-och-kontakt-med-barn/) i samband med anställning och alla våra medarbetare ska följa Rädda Barnens policies och etiska riktlinjer (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/etiska_riktlinjer_191015.pdf).

OM RÄDDA BARNEN
Rädda Barnen är världens största självständiga barnrättsorganisation. Vi finns på plats där vi gör mest nytta för barn - i Sverige och runt om i världen. Med fokus på långsiktigt hållbara insatser, gör vi omedelbara och bestående skillnader i barns liv. Vi gör helt enkelt världen lite bättre för barn, varje dag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rädda Barnen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 9 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 37
None

Postadress

None
UMEÅ, 90325

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024