OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 65 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. ARBETSUPPGIFTER Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst, till den behöver vi Sveriges bästa systemutvecklare. Vi tror att det är du. Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vår kundtjänst kommer vi att ta emot telefonsamtal och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem. Kundtjänsten är under uppbyggnad och kommer att etableras under våren 2010. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och bygga upp kundtjänstens verksamhet genom att vara enhetens specialist inom databaser, statistik och ärendehantering. I rollen som systemutvecklare kommer du bland annat att ansvara för: . att utarbeta koncept för hur data ska samlas in för att kunna ta fram statistik . systemförbättringar och design av kundtjänstens teknik, system och elektroniska tjänster . att upprätta underlag, analyser samt rapporter för kundtjänsten och verksamheterna . att upprätta prognoser och ta fram trender för framtida förväntade kontakter . datastöd och support till kundtjänstens medarbetare . utveckling av dashboards, beslutsstöd samt ledningsinformation . projekt inom området. Du kommer även att arbeta med kundtjänstens interna kvalitetsarbete och telesystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning inom IT-området och har hunnit arbeta några år. Du kommer att arbeta med att hantera stora mängder data vilket kräver att du har kunskaper och erfarenheter av databashantering och ärendehanteringssystem. Vi vill att du är van att analysera verksamhetsbehov och kunna omvandla dem till tekniskt genomförbara lösningar. Du bör ha ett stort intresse av att arbeta med processer, uppföljning och statistik och kunna ha ett övergripande helhetsperspektiv på verksamheten. Som systemutvecklare kommer du att fungera som en kunskapsresurs för enheten och det är därför viktigt att du är självgående samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. Du är strategisk och strukturerad i ditt angreppssätt och i ditt arbete. Du har en problemlösande karaktär och förstår numeriska underlag och statistik. Då kundtjänsten är under uppbyggnad är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och bygga upp en verksamhet och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö. Meriterande är erfarenhet och kompetens inom ITIL, Six sigma, Lean, business intelligence, CRM, datawarehouse eller motsvarande. Även erfarenhet från kundtjänstverksamhet är meriterande. Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt ergonomiskt utarbetade arbetsplatser. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att söka nu!