Taktisk inköpare till Finspång

Taktisk inköpare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpare som känner sig manad att ta sig an ett spännande område där man är spindeln i nätet i kundens supply chain med mycket interna kontakter och mycket kontakter med kundens leverantörer inom området. I rollen har man även ett nära samarbete med kunds inköpskvalitet för att tillsammans uppnå bästa resultat kopplat till OTD, NCC, utveckling mm.


Utmaningen:


Som taktisk inköpare tar du ett större ansvar för din leverantörsbas än en operativ inköpare, du gör vissa arbetsuppgifter som historiskt varit mer på den strategiska delen av inköp. Du skall vara drivande i förändringsresan mot effektivare arbetsprocesser, digitalisering och meriterande erfarenhet är att kunna se och förstå våra processer från behov till leverans. Du blir den naturliga kontakten i kundens interna flöden och har ett nära samarbete i våra interna processer vilket också kräver att du är social och kan uttrycka dig väl i framförallt svenska och engelska i både tal och skrift.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Ansvar:


Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov
Följa upp ledtider och genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring.
Medverka vid beslut att sätta säkerhetslager, säkerhetstider samt partiformning. Uppdatera materialmastern i SAP
Göra konsekvensanalys vid större förändringar
Medverka i köpa/tillverka processen
Taktisk utjämna och planering av material och komponentanskaffning inom inköpsområdet
Utföra sourcing aktiviter efter verksamhetens behov
CNI target (kostnadsbesparingsansvar)
Ansvar för supply chain efficiency, skapa effektiva värdeflöden


Arbetstider
Arbetstiden på heltid och förlagd på dagtid under perioden 2022-01-17 till 2022-07-01 med goda möjligheter till förlängning. 



Kvalifikationer
Din profil:


Du har viss erfarenhet att hantera enklare förhandlingar med leverantör
Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat som inköpare
Du är driven och av gott humör, vi ska alla trivas och ha kul på jobbet tillsammans
Du brinner för att utveckla dig själv och kunds processer
Du har intresse av digitalisering och kunskapen att se utvecklingsmöjligheter tvärfunktionellt
Du är ej vara främmande för att ta tuffa diskussioner med våra leverantörer


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-12-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Dejan Livancic, Dejan.Livancic@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024

Inköpare till Boliden Rönnskär

Inköpare till Boliden Rönnskär

28 maj 2024

28 maj 2024