OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du driven och trivs i en roll där du får arbeta med uppstyrda rutiner men även ta hand om mer akuta ärenden? Har du tidigare erfarenhet av inköp och är på jakt efter ditt nya uppdrag? Då kan det vara dig vi söker.
Vi söker nu en taktisk inköpare till Siemens i Finspång. Som inköpare kommer du arbeta med både uppstyrda rutiner och mer akuta ärenden. Du kommer i första hand ansvara för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till deras interna kunder. Du arbetar också med att utveckla köpområdet för att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Du kommer ha många kontakter, både internt och externt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som taktisk inköpare hos Siemens ansvarar du för:
Att vara eskaleringspunkt och drivande vid leverantörsstörningar och andra problem som kan dyka upp.
Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer.
Ansvara och förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet / leveranser.
Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa.
Arbeta med leverantörsutveckling.
Regelbundna leverantörmöten.
Claimhantering, delvis administrera och förhandla m leverantörer.
Arbetstider
Heltid.
Uppdraget beräknas starta 2020-10-01 och pågår till och med 2021-09-30.
Kvalifikationer
För den här rollen söker vi dig som är driven, flexibel och utåtriktad. Du har en god samarbetsförmåga med kontakter både internt och externt, och kan kommunicera väl i både tal och skrift. Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt, samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde.
Du har:
Eftergymnasial utbildning inom inköp- eller logistikområdet.
Tidigare erfarenhet av arbete inom inköp.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Goda kunskaper i SAP, framförallt inom inköp, material och logistik.
Meriterande om du även har kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning samt har ett analytisk och logiskt tänkande.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-09-22 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: kontakta Andrea Trägårdh, andrea.tragardh@randstad.se.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044