Talent Acquisition Assistant till H&M

Arbetsbeskrivning

As one of the world’s largest fashion companies with more than 171,000 employees worldwide, H&M is an exciting and dynamic place to pursue a career within the fashion industry. Our business concept is to offer fashion and quality at the best price in a sustainable way and with our fast expansion we are always looking for new talents. Would you like to be part of our team?

H&M group comprises of nine independent brands: H&M, COS, Weekday, Monki, H&M Home, & Other Stories, ARKET and Afound. We have over 4,900 stores across more than 73 markets worldwide.

Our values reflect the heart and soul of H&M. They define what it takes to work here and how we do things. When we interact with colleagues and customers around the world, our values help us develop and grow.

We want to be at the forefront of both fashion and sustainability. Our employees play a key role and can contribute to more sustainable fashion, today and in the future.

Är du driven, nyfiken och motiveras av att ha en administrativ och koordinerande roll? Vill du arbeta med rekrytering i ett internationellt och innovativt mode-företag som utmanar sin bransch varje dag? Då kan rollen som Talent Acquisition Assistant till H&M vara rätt för dig!
 
 
Om tjänsten
 
I rollen som Talent Acquisition Assistant kommer du bli en del av ett engagerat och välkomnande team av TA-specialister. De primära fokusen i rollen kommer vara att stödja teamet med olika delar av rekryteringsprocessen, vilket ger kandidaterna bästa möjliga upplevelse under vägen. Vidare kommer du få arbeta med allt från urval till referenstagning, telefonavstämningar och matchning. En vanlig dag på jobbet kommer exempelvis att innehålla:
 

• Sammanställa kravprofiler och utifrån dessa skapa annonser
• Screena och hantera urvalsprocessen
• Genomföra telefonintervjuer
• Genomföra administrativa uppgifter som stödjer TA-teamet
• Underhålla vårt TA-system så att informationen är uppdaterad
 
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Novare Interim & Recruitment och arbeta som konsult hos H&M. Uppdraget kommer att vara på heltid och pågå i 3-6 månader, med möjlighet till förlängning.
 
 
Vem söker vi?
 
Vi söker dig som är en administrativ talang och har en examen inom HR/Personal. Du har erfarenhet av rekrytering och finner det spännande att vara i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö. Du har en god förmåga till att snabbt sätta dig in i olika situationer och upplevs alltid som öppen och tillgänglig i mötet med kollegor och chefer.
 
För att lyckas i rollen behöver du vara hjälpsam, engagerad och effektiv i ditt tillvägagångssätt. Du har en förståelse för vikten av att kunna samarbeta och tycker om att skapa resultat tillsammans. Vi tror att du tycker det är kul att ta eget ansvar och skapa sätt för att upprätthålla struktur men där du också är prestigelös och hugger i där det behövs.
 
 
Övrig information
 
Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Stockholm
 
Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024