Talent acquisition partner

Talent acquisition partner

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?

Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se

Om jobbet

Inera är en plats där det ofta sjuder av liv. Du blir en del av en organisation där alla verkligen brinner för sina uppdrag och där målet är att underlätta för alla på samhällsnivå. Dina kommande kollegor är otroligt vänliga, intresserade och vana resenärer på en ständig förändringsresa som följer samhällsbyggandet och därför aldrig stannar av i utvecklingen.

I den här tjänsten hos Inera kommer du tillsammans med HR-teamet och bolagets chefer se till att våra kandidater får en förstklassig upplevelse. Ditt fokus kommer att vara att lokalisera och attrahera nya talanger som kan bli en tillgång för Inera. Du deltar i alla delar av rekryteringsprocessen. Din roll är främst operativ men kommer att innehålla strategiska delar där du får vara motorn i att driva employer brandingarbetet framåt och vidareutveckla våra rekryteringsprocesser.

Du kommer också att se till att våra samarbetspartners är de rätta för Inera och du samverkar med många olika delar av organisationen. Du som är utåtriktad, resultatorienterad och bra på att lyssna kommer att trivas allra bäst i rollen.

Om dig

Du tycker om att arbeta strukturerat och leverera saker i utsatt tid. För att lyckas behöver du ha ett par års erfarenhet av självständigt arbete inom rekrytering. Du har en fallenhet för att skapa goda relationer och trivs med att ha många olika kontaktytor. Du får gärna vara en positiv kraft med nära till skratt!

Dina arbetsuppgifter:

• Annonsera
• Intervjua
• Samarbeta med rekryterande chefer
• Marknadsföra Inera
• Uppdatera och aktualisera vårt medarbetarerbjudande
• Samarbeta med Ineras kommunikationssektion kring Employer branding

• Stötta organisationen med kompetens kring rekrytering och urval så hela processen håller god kvalité.
• Stötta chefer i organisationen kopplat till rekrytering och talangfrågor
• Tillsammans med kommunikationssektionen och HR utveckla företagets Employer brand
• Arbeta strategiskt med att fånga långsiktiga kompetensbehov inom organisationen, baserat på affärsplanen för kommande år
• Urval av kandidater, genomföra första-intervjuer, ta referenser, göra bakgrundskontroller och tester

Tjänsten är på heltid.

Frågor om tjänsten?

• HR-chef, Sofia Greijer Tel 0736385690
• Fackliga frågor, Monica Rosén, Tel 072-724 32 81

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


31 oktober 2024

31 oktober 2024

HR-partner till verksamhet som är viktig på riktigt

HR-partner till verksamhet som är viktig på riktigt

31 oktober 2024