Talent Acquisition Specialist till Euro Accident

Arbetsbeskrivning

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med över 1,7 miljarder svenska kronor i årlig premievolym (GWP) och över 300 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.Vi är specialister på risk-, grupp- och sjukvårdsförsäkringar och att förhindra eller åtgärda långa sjukskrivningar med insatser inom våra försäkringar. Våra kunder är främst företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.

Letar du efter en arbetsplats med stark gemenskap? Trivs du i en dynamisk och fartfylld vardag? Då har du hittat rätt! Just nu söker vi en skarp och teamorienterad kollega som vill vara med och bidra till vår vision och hjälpa oss i vår fortsätta tillväxtresa som en framgångsrik aktör inom försäkring! Vi erbjuder försäkringar i toppklass, där vi hjälper företag till friska medarbetare som mår bra både på och utanför arbetet.

Om rollen

Du kommer att tillsammans med oss, ha ett skandinaviskt ansvar för definiering, implementering samt exekvering av en modern Talent Acquisition-funktion med syfte att säkerställa Euro Accidents behov av kompetensförsörjning. Vi är övertygade om att det är medarbetarna som skapar Euro Accident och är avgörande för vår framgång. Därför är rekryteringsarbetet en av de allra viktigaste processerna hos oss. I rollen som Talent Acquistion Specialist kommer du ha ett tätt samarbete med våra rekryterande chefer och kollegor i organisationen för att nå våra tillväxtmål. Du arbetar tätt ihop med dina stakeholders och supporterar dem i arbetet med att hitta och attrahera nya kollegor. Du kommer att arbeta med hela rekryteringsprocessen från start till mål och självständigt planera, genomföra och följa upp dina projekt.

Du kommer att tillsammans med dina kollegor driva arbetet för att stärka bolagets Employer Brand, definiera och kommunicera vårt "why" samt attrahera de främsta talangerna till alla våra kontor.

Vem söker vi?

För att du ska trivas i rollen ser vi att din förmåga att kommunicera är mycket god samt att du med stort driv och engagemang tillsammans med övriga i teamet strävar efter att nå högt uppsatta mål. Du tycker om att bygga relationer och sprida vår företagskultur för att skapa en god gemenskap, vilket är något som vi värderar högt hos oss.

Du är van att självständigt driva dina processer, är kreativ och vass när det gäller uppsökande rekrytering samt har god systemvana. Du brinner för en kvalitativ kandidatupplevelse. Som person tar du initiativ och ansvar, samt har stor social förmåga och drivs av rekryteringshantverket.

Vi ser det som krav att du har:

Eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller likvärdig utbildning.
3-5 års erfarenhet av rekrytering och samtliga delar i processen.
Erfarenhet av att arbeta med Linkedin Recruiter, ATS och andra digitala verktyg som underlättar rekryteringsarbetet.
Mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska såväl som engelska.


Vi ser det som meriterande om du har:

Erfarenhet av arbetspsykologiska tester (MAP, Matrigma).
Erfarenhet av Employer Branding.


Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 100%

Placering: Mörby Centrum, Stockholm.

Låter det här som ditt nästa steg i karriären? Lämna din ansökan redan idag via knappen nedan, rekryteringen sker löpande. Denna rekrytering sköts av Novare Interim & Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand på louise.eriksson-hellstrand@novare.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024