OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Bli en viktig del av vårt kundteam – På Nordlo är vi ett gäng i alla åldrar och vi har både roligt tillsammans och högt i tak. Kom och utmana oss - här finns stora möjligheter att göra skillnad, utvecklas och gå vidare i organisationen!
Som Technical Account Manager på Nordlo har du ett tekniskt helhetsansvar för några av våra största kunder. Tillsammans med ditt team ser du till att ni har rätt tekniska förutsättningar för att ta hand om hela kundens IT-miljö på bästa sätt och driva förändringen framåt. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har nära dialog med både kundansvarig och övriga i leveransorganisationen. Vi sitter centralt i Stockholm och är i dagsläget 45 st medarbetare.
https://nordlo.com/kunskapsbanken
Ansvarsområden
Du kommer att delta i leveransmöten med kunder och hantera förändringsarbeten och aktiviteter i samarbete med leveransorganisationen; IT-tekniker, Servicedesk, IT-konsulter, tekniska specialister och projektledare
Agera IT-partner och stötta kunder i små och stora, operativa och strategiska IT-beslut
Samarbete med KAM och jobba med offerthantering; exempelvis beräkningar och kalkyler
Ta fram proaktiva tekniska förslag genom att designa IT-lösningar, se affärsmöjligheter samt vidta relevanta åtgärder
Projektledning – från start till mål bl.a.; ansvarig vid implementation tillsammans med kund och övriga kollegor från projektteamet
Delta, bidra och påverka i interna processer och metoder, gällande projektledning och TAM-tjänsten
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av liknande roll; som TAM, Teknisk Projektledare eller motsvarande
Du har en övergripande teknisk förståelse – mycket god förståelse för infrastruktur (t ex nätverk, brandväggar, servrar, integrationer) och med fördel IT-säkerhet
Du har god kännedom om hela Microsoft 365
God förmåga och att du känner en trygghet i att kommunicera tekniska detaljer och funktioner för olika intressenter
Du har tidigare arbetat med att driva igenom förändringar hos kunder och ansvarat för ett antal projekt från ax till limpa
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Som person är du driven och har lätt för att ta egna initiativ och du trivs med att vara länken mellan tekniken och kunden. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Sannolikt blir du ofta beskriven som en nyfiken och social person och du är flexibel och känner dig trygg i olika situationer.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Nordlo med Randstad Technologies. Vi behöver din ansökan så snart som möjligt då vi kontinuerligt intervjuar för att hitta rätt kandidat. Registrera din ansökan på www.randstad.se/it. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, ann-christine.holmer@randstad.se, 070 2215970.
Om företaget
Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, bildades 2018 genom en sammanslagning av svenska Zetup, Office IT-Partner, Dicom och norska IT total. Sedan dess har Nordlo förvärvat ytterligare tre bolag (Netcomp, Insignis IT och Lerøen Datapartner) samt etablerat kontor i Helsingborg. Med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur, outsourcing och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag 650 medarbetare på 38 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,2 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044