Team Lead inom HR

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare – är du vår nästa kollega?

Vi söker nu en Team Lead inom HR området.
Detta är initialt ett uppdrag på 6 månader men om du är rätt person för tjänsten är ambitionen att du blir tillsvidareanställd.


Dina arbetsuppgifter

HR-funktionen Global Mobility söker nu en teamledare för ett team på fem personer varav Team Lead är en av dem. Teamet hanterar alla delegeringar utomlands för Siemens resandepersonal. Avdelningen hanterar bl a expatriater (delegates), registreringar i olika länder, skattskyldigheter för personal som arbetar utomlands samt informationsutbyte med Siemensbolag i olika länder.

Som teamledare består dina arbetsuppgifter av att stödja medarbetarna i operativa frågor samt att samordna, leda och fördela arbetet i teamet. I det dagliga ansvarar du för att tillsammans med teamet effektivisera och optimera arbetsuppgifterna. Teamet arbetar idag i ärendesystemet C-Ontact vilket är baserat på Microsoft Dynamics CRM. Du samarbetar med avdelningschef i frågor som rör medarbetarnas utvecklig, personalförändringar inom teamet och vid behov fungerar du som ställföreträdande. Du kommer att arbeta 50% med operativa uppgifter och 50 % som teamledare för gruppen.



Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och tänker oss att du är personalvetare alternativt civilekonom. Erfarenhet av arbete utomlands eller i globalt företag är meriterande.
•Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket både i tal och skrift.
•I ditt arbetssätt är du resultatinriktad, coachande och kvalitetsmedveten.
•Du har en mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att entusiasmera medarbetarna.
•Du trivs med problemlösning.
•Du har en god organisationsförmåga och förmåga till helhetssyn utan att tappa fokus på viktiga detaljer.



Ansökningsförfarande

Då vi jobbar med löpande urval är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16:e januari 2017. Bifoga ett CV och personligt brev där du berättar varför vi ska anställa just dig. För frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Ljungkvist 072-240 49 22.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


3 maj 2024