Team Manager

Arbetsbeskrivning

Coaching och individers växande är ord som du trivs med! Våra team av systemutvecklare genomför uppdrag för hela Sandvik.Eftersom efterfrågan på våra tjänster ökar startar vi nu ytterligare ett team och söker nu en team manager för detta. Dina arbetsuppgifter Vara tillgänglig för medarbetarna och aktivt arbeta med coaching och personlig uppföljning Ansvara för medarbetarnas långsiktiga kompetensutveckling Ansvara för att följa upp medarbetarnas prestationer och mål Ansvara för lönedialoger och lönesättning Ansvara för rekrytering inom kompetensområdet Ansvara för budgetarbete och uppföljning av teamets ekonomiska resultat Delta i ledningsarbete rörande såväl kompetensplanering som leveransuppföljning. Din profil Vi vill att du har erfarenhet av arbete som chef eller annan ledarroll och att du visar förmåga att skapa förtroende samt utveckla, och motivera medarbetare till att nå sina mål.Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom IT.Eftersom teamet arbetar med systemutveckling ser vi gärna att du själv kan relatera till egen erfarenhet från detta och/eller angränsande områden.God kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Tidplan för denna rekrytering: Vecka 34-36: Ansökningstid Vecka 38-39: Intervjuer Vecka 40: Jobberbjudande Välkommen in med din ansökan senast 2007-09-09.Ansöker gör du på www.sandvik.com/career.Vi är drygt 300 medarbetare i Sverige och i ett antal länder i Europa, Asien och Amerika.Vår uppgift är att i nära samarbete med koncernens affärsområden och bolag stödja dem med verksamhetsnära och innovativ IT-utveckling.Verksamheten omfattar analyser och utredningar, projektledning, implementationer och förvaltning.Vi arbetar i en internationell miljö med globala projekt.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006